tisdag 21 september 2010

Uteliv

Det händer lite mer i vår trådgård... Det går inte fort... Men det går framåt.... Har fått några frågor om vår levande spalje. Jag har inte visat någon bild på den tidigare, den är ganska ful men vi hoppas på att den tar sig... Lite har den faktiskt redan tagit sig.. När vi satte pinnarna i jorden var det inte mycket grönt på den och så jätte mycket är det inte nu heller men betydligt mycket mer än tidigare. Nu väntar vi bara på att den växer ihop och blir grön. Inget som vi får uppleva i år men kanske nästa??



Lilla E har också blivit så modig... En sån liten och rädd katt som gärna vill gå ut och lufta sig vågar inte gå i gruset som vi haft ut där Altanen är tänkt att bli. Har provat att gå lite ute med henne i koppel, men nej hon tycker det är för otäckt ute i stora världen.. S däremot hon gillar att vara ute.. Det händer att hon sitter vid dörren och jamar och krafsar och bara vill ut.. Så fort jag tar fram selet så kommer hon springande och sträcker på sig så selet snabbt ska komma på plats.. Väl ute syns det hur hon njuter och myser och och trasslar in sig i allt som går och lilla E sitter i dörren och jamar och klagar.. Kan inte vara lätta att vara så liten och rädd i en sån stor värld

En katt inne och en ute


Vände ryggen till en snabbis och vad hände då.. Lilla katten vågade sig ut en snabbis, men lite obehaglig var det allt... Så fort matte kom sprang hon snabbt in som en blixt. Övning ger färdighet..

Går det att övervinna sin rädsla ?

Husse har trots allt lovat att fixa ett "kattfängelse" (som han uttrycker sig ) till katterna. Kanske blir det nästa år? Om inte annat så hoppas jag att vi har en fin gräsmatta och en altan som kanske inte är lika obehaglig för lilla E. För någon riktig utekatt vill matte inte att de blir. Egoistiskt av mig kanske men jag är allt för rädd att något skall hända dem.

3 kommentarer:

  1. Är det pil? Mamma har det på landet, som flätat häck och det växer så ini bomben. Blir mycket läckert!

    SvaraRadera
  2. Era "pinnar" kommer nog bli kanonsnygga. Det är en evig väntan från idé till att det verkligen finns ett resultat när det gäller hus och trädgård, men då har man ju något att se fram emot:)
    Veronica

    SvaraRadera
  3. Men det har jag aldrig tänkt på. Jätte bra att du skrev det här till mig. jag ska kolla på det här redan imorgon. Så får det ju inte vara, att man kan se ner i provhytterna.
    Tck för att du sa till.

    Kram kram
    Marit

    SvaraRadera