måndag 20 september 2010

Idag....

För exakt 10år sedan trodde jag att jag skulle dö. Av sorg. En bit av mig dog och mitt liv förändrades radikalt trots det lever jag fortfarande. Jag minns det som igår trots att det gått så lång tid. J sa till mig;

Tänk om tio år kanske du har familj och barn och bor i hus. Om tio år lät som en evighet och jag kunde inte förstå hur jag skulle kunna leva i tio år till...

Det är lustigt det här med livet, tänk vad som är "planerat" utan människan själv är med och bestämmer. Hade inte det här hänt hade jag antagligen inte suttit här i ett vackert hus och bloggat.... Eller vem vet, hade jag kanske gjort det ändå? Är det här mitt öde som är förutbestämt? Under dessa 10år har det hänt mycket i mitt liv, helt sjukt mycket faktiskt. Mest skojiga saker och det tackar jag för. Trots det har det inte gått en enda dag utan att jag tänkt på min Mamma. Min vackra Mamma som jag förmodligen skulle ha skrattat och bråkat en hel del med under dessa år och inte alls saknat lika mycket som jag gör nu. Och J, ja han hade nästan rätt....


Idag var jag till min mammas grav och tände ett ljus och satt rosa rosor i en vas. I dag är det min mammas dag och det här är en hyllning till min mamma, och alla andra mammor. Så alla ni som har er mamma kvar i livet; Glöm inte bort att uppskatta vardagen.


3 kommentarer:

  1. Nu Maria lockade du fram en tår hos mig (och ståpäls). Vad hemskt att förlora sin mamma så tidigt, henne vill man ju inte förlora alls. Du är väldigt likt din mamma för jag antar att det är hon på bilden. Hon ser lika glad och trevlig ut som du är.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Åhh tänk vad åren går fort.. Jag minns så väl när vi träffades. Tänk att du var såå ung ;-) och du har ju verkligen fått tagit ett "vuxet" ansvar alldeles för tidigt.. Men du har klarat det galant.

    Åhh vilket fint kort du satt in.. Ha en jättebra dag idag..
    Kram...

    SvaraRadera
  3. Jag tror ju att din mamma är med dig än idag & jag tror att hon är jättestolt över att ha dig som dotter! Du är en sån godhjärtad & glad tjej! Jag har känt dig så kort men din härliga energi avslöjar så mycket positivt om dig!
    Kram!

    SvaraRadera