onsdag 17 februari 2010

Tegel och fönster

Idag kom teglet och fönstren till huset. Nu har huset börjat bli mer personligt. Tidigare har det bara stått där och sett "naket" ut, men nu är de mer personligt och personligare ska det bli!


P och jag har väldigt olika smak, men när det gäller huset så är vi faktiskt ense om en hel del saker. Vi båda gillar den "gamla" stilen som tidigare fanns i svenska hem. Med den gamla stilen så menar jag stilen som var vid sekelskiftet 1900. Insidan kommer till viss del att ha "gamla" drag och lika så utsidan. Så färgen på teglet blev tegelrött och stuprören vita. Grabbarna har hållt på med teglet på taket hela dagen och jag beundrar dem som jobbar i det hemska vädret som varit! Hela taket blev inte klart i dag men förhoppningsvis i morgon, och enligt väderprognosen ska vädret vara lite bättre än dagen som varit.



Stuprören är på plats. Nu väntar vi bara på att det ska sluta snöa och töa istället så de kommer till användning!


När fönstren kom i dag upptäckte jag att något blivit lite galet.... Alla fönster var rätt utom ett av fönstren i köket och det till tvättstugan. De fönstren var i råglas men vi vill ha dem i klart glas, så de kommer att bytas ut. Vi hoppas på en snabbleverans av fönstren så de rätta kommer till veckan :) Pardörren till altanen har också kommit. Å så fin den är, finare än jag trodde faktiskt!


Våra Ett av våra fina halvmåne fönster.
Ännu finare blir det när spröjsen kommer på!





Idag har det också varit ut en kille från kommunen som har kontrollerat att huset hamnat där det ska, och det har det så klart! Han berättade också att kommunen fått in beställning på nybyggnads kart på en tomt nära oss. Spekulanterna av tomten har tidigare kommit och pratat med oss när vi varit i huset men nu är det alltså klart att de ska bygga Kul kul!


3 kommentarer:

  1. Hej Maria,

    Så kul att det går frammåt med huset. Så spännande. Tack för dina fina ord. Jag blir så glad.

    kram
    Emma

    SvaraRadera
  2. savvadiiiikaaaaaaa
    Hur ska du kunna lämna huset för thaiiiiiih
    : )
    anna

    SvaraRadera
  3. Emma :
    Vad skönt att höra att mina ord kan hjälpa lite!! Väntar och längtar tills jag kan se ett glatt inlägg från dig!!


    Anna:
    Saawwwaaa!!

    Klart att jag kan lämna huset för några veckor!! DU är ju med! om 4 veckor ligger vi på en strand och solar!!! Wonderbar!!! kanske med en Piña Colada i handen mums!!

    http://sv.wikipedia.org/wiki/Pi%C3%B1a_Colada

    SvaraRadera