måndag 1 februari 2010

Husresning

I dag har det varit dagen med stort D!! Husresning har stått på Schemat!!! Typiskt nog har jag jobbat. Lika så P men han har ändå så klart varit till bygget på rasterna och fotat, och så fort jag kom hem tog vi oss ännu en tur till huset :)




Vår sovrumsvägg

Ena sovrummet och stora toaletten


Vardagsrums väggen


Ett av sovrummen och vardagsrummet , sett från baksidan


En flygande vägg


Arbetsrummet och tvättstugans väggar


Entré sidan

De enda väggarna som är gjort "inne" i huset är än så länge de bärande väggarna


Entrén inifrån, Det blir snyggt med ett Halvmåne fönster ovan för pardörren.
Fönstret till höger hör till lilla toaletten och det till vänster bli "kapprum"




Entrè sidan utifrån, Köksväggen


Min första titt i husetGaragetTittut
Här blir det ryggåstak
Nog ser man lite skillnad från en första bilden till den sista, och jag lovar; det kommer att bli ännu större skillnad!!

Vi är verkligen nöjda med grunden. Det är för mig helt otroligt att allt passar så bra ihop med väggarna. Det är många som påpekat hur slät den är och vilken bra lutning det är till avloppen. Vi såg redan vid gjutningen att det skulle bli Kanon. P hade med sig en Kompis som tidigare jobbat med husbyggen och grundarbeten och han var verkligt imponerad över hur duktig T var när han gjorde grunden. Avrinningsytorna till brunnarna är super! Det känns jättebra att det var Mockfjärds schakt som gjorde grunden. Även om jag var irriterad och sur på dem tidigare för att de inte satte igång när de skulle, kan jag nu konstatera att de ha gjort ett Toppen jobb.. Synd bara att de var lite dåliga på att hålla tiden och att informera om vad som hände. Hade det inte varit för det skulle jag bara ha gott att skriva om dem. Två månaders väntan kan tyckas kort om man tänker på hur långt ett helt liv är. Men är man ivrig så är man. Vi vill så klart att huset ska bli klart så fort det bara går. Det är inte var dag som vi bygger ett hus!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar