måndag 8 februari 2010

Nästan tätt

Idag när jag var till bygget fick jag det glädjande beskedet att taket nu är näst intill tätt. Killarna jobbar "uppe i det blå" och det ser lite läskigt ut när de går på taket. Jag hoppas de är rädda om sig! Det går fort framåt. Varje dag ser vi framstegen sen sist. De är effektiva, duktiga och trevliga!

Det kanske inte ser så effektivt ut här, men det är mitt fel. Det är jag som distraherar med min STORA kamera och prat :)
Det är nästa så att jag vill klättra upp själv, ka
n tänka mig att utsikten där ifrån inte är helt fel




Arbetet med ventilationen fortsätter också. Det börjar mer och mer likna ett spindelnät i taket :)




Sist men inte minst.. Den obligatoriska bilden. Uppmärksamma läsare kanske har märkt att jag varje dag lägger upp en bild som är tagen ur samma vinkel. Det är faktiskt ingen slump utan så uträknat från min sida. Varje dag när jag besöker bygget ställer jag mig vid en speciell punkt och fotar. När huset sen är klart har jag tänkt att jag ska jämföra bilderna vecka för vecka.

1 kommentar:

  1. Mäh, de har ju inga skyddslinor ju! Det ska man ju ha om man arbetar över två meter ovanför marken/golvet.

    SvaraRadera