torsdag 4 februari 2010

Det börjar......

Mer och mer likna ett hus!


Innan huset stod på plats och bara grunden fanns där tyckte jag att plattan såg så liten ut.... Trots att vi har gjort en ganska stor platta(221kvm) kunde jag inte förstå hur alla rummen skulle få plats. Jag började fundera om det kanske blev något fel när plattan mättes upp, men grundkillarna försäkrade mig att alla som ser sin platta utan hus tycker att den ser liten ut. Och P tyckte att jag bara gnällde...(men undrar man så undrar man....) Men nu så kan jag förställa mig mer och mer hur fint det kommer att bli och hur alla rummen kommer att få plats :)

De senaste dagarna har det bara varit mulet, kallt och snöigt. Det har snöat flera dm här hemma. Men när jag var förbi huset sprack himlen fram och solen sken. Har kollat på väderleksrapporten och det ser ut som att det blir lite mulet i morgon och på lördag men sen på Söndag gör Solen Comeback!så kanske om vi har tur kommer det en bild på huset där solen skiner.


Nu har vi inte bar himmel som tak längre!


Det är en del kvar på taket att göra men innan det är helt klart, men snön som faller nu hamnar inte inne hos oss
Farstun kommer att bli pampig och jättefin. I sommar ska jag ställa blommor som välkomnar och till hösten skall lyktorna fram och lysa :)

Snygga garageportar va! Jag lovar det bli bättre!

När jag åkte hem var jag så klart tvungen att ta ett kort från bilen med. För omväxlings skulle så ser ni huset från en annan vinkel.
Och ser ni, himmelen börjar spricka upp där i hörnet, Solen du är efterlängtad!

2 kommentarer:

  1. Vi åkte förbi därute idag när vi hade varit till banken (vi åker förbi där flera gånger i veckan fastän vi inte har fått upp så mycket som en pinne på vår tomt ens, vad knäpp man är...haha). Huset blir jättefint och vad fort det går när det väl kommer igång.

    SvaraRadera
  2. Hihi det var och är samma med oss! Idag när vi var förbi berättade gubbarna att våra blivande grannan varit förbi, vi tänkte ju så klart på er, men tydligen är en till tomt tagen. En framför våran mer mot vägen eller hur jag ska säga. Persiljan 2 om jag fattade det hela rätt. Har varit in på komunens hemsidan men den är inte borttagen än. Enligt byggarna var det ett par i 30års åldern med en liten knatte.. Det är bara att vänta och se vad som händer.

    SvaraRadera