onsdag 30 mars 2011

Rörstrand krukorna

Jag har blivit så förtjust i dessa krukor från Rörstrand. När jag träffade P så hade han redan den största krukan, måste väl erkänna att just då tänkte jag inte särskilt mycket på den.. Tyckte inte alls att den passade in, utan att den mest tog plats. Faktum är att jag också haft en sådan kruka, som jag dumt nog skickade till tippen i ett av mina rensryck, Vilket grämer mig otroligt mycket nu... För nu är det annat ljud i skällan...
Nu har en kruka fått sällskap av två till, vilket glädjer mig. Svärmor har rensat på vinden och skickade hit dem till oss, och det tacka jag så klart inte nej till tycker de är så fina och extra roligt är det när jag vet att de gått i arv på P´s pappas sida. Önskar att jag hittade en till i samma storlek som den på bordet så kan jag ha dem i fönstret.. Ska bege mig ut på jakt, Skulle jag springa på en kruka i annan form och storlek skulle den få följa med hem den med, Alla är välkomna.♥ Är det någon som har en av dessa krukor i sina gömmor eller vet var jag kan fynda en så är jag en spekulant!

2 kommentarer:

  1. Hittade en på Tradera kort tid kvar dock !

    http://www.tradera.com/blavit-kruka-Rorstrand-hojd-ca-19-cm-auktion_341144_130050157

    SvaraRadera
  2. min mamma hade en sån uppe på sina köksskåp. Jag tror dock hon ville ha den kvar. Har inte lagt märke till den förut men såg den idag när vi var dit, krukorna är jättefina.

    SvaraRadera