torsdag 10 mars 2011

Spring i Benen

Åh vad jag har spring i benen, eller alltså, jag tror det är vårkänslor. Typ!!! Alltså jag längtar så mycket efter våren och sommaren, tänk så skönt att bara gå ut i värmen och friska luften.. Gå en rask promenad och springa några steg, göra av med energin i fysiska aktiviteter, gräva i landet ja tom måla huset skulle fungera(tack och lov är det redan gjort) gräva för resten av häcken jag vill bara UT, UT, UT... Tänk så skönt att cykla till jobbet och känna den varma vinden i ansiktet och känna lukterna av allt grönt, åh vad jag längtar efter att cykla fort fort och komma snabbt fram!! Lite kontraster är det nu med kalla vindar, knöliga och hala och livsfarliga cykelbanor. Tänk vad härligt att se krokusarna komma upp ur jorden, plocka en bukett Vitsippor, lukta på liljekonvaljer. Förhoppningsvis så dröjer det inte allt för länge

Idag när jag tittar ut har jag dock ingen energi alls. Snön vräker ner och det är kallt och ruggigt ute. Snön och den här hemska vintern suger musten ur mig!! Om den bara kunde försvinna.. Tänk om det skulle kunna spöregna i några dagar så alls snö försvann i stället för att snöa ännu mer.

Istället sitter jag har inne och planerar för vad jag vill göra ute och jag har många tankar och funderingar... Faktiskt så tror jag att jag ska ge mig på ett projekt och snickra lite... Det ska bli spännande, för jag är inte alls duktig på det. I skolan ratade jag träslöjden och valde i stället syslöjd. De lektionerna sprang jag med glädje till och irriterades över att de var så korta(trots att de var längre än en "vanlig"lektion).. Sy tror jag faktiskt att jag fortfarande är ganska bra på, om inte annat så gillar jag att sy och pyssla. De här "snickeri" planerna som jag har är inte stora och inte allt för avancerade (tror jag ) för vanliga människor men för mig är det, Ser dock fram emot det med stora förväntningar... Hoppas verkligen att det blir av...




Har ni hört den här Radioreklamen;

"Du är Lotta Cronvall, du bor i Ystad, jobbar med barn, har den bästa Jane i ditt liv, är gudmor till hennes son. Du gillar utgångar, dricker rödvin och gillar Converse. Du vill resa till solen, cruisa genom USA. Vara långledig på sommaren, sluta tidigare på fredagarna, få sovmorgon på måndagar, Du ska se Foo Fighters, du gillar The Awesome Hives...(lägg nu till bakgrundmusik samt en ivrig, engagerad och energifylld röst som berättar detta)...Du vill gå i pension vid 60, Du vill vara ekonomiskt oberoende inom kort, du vill bli Mrs Arson...Och det bör du bli......För det har du FÖRTJÄNAT!"

Åh vad jag gillar den reklamen är det någon mer än jag som hört den?? Jag minns inte alls vad de gör reklam för, men det är inte det som är poängen för mig... Jag tror nog att det är så många tänker så här, ja kanske inte vara Lotta Cronvall, m
en att drömma om olika saker. Drömmar håller en vid liv..
Bilden är lånad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar