söndag 13 mars 2011

Träd

Vi har tre stycken träd på tomten, rättelse; Vi har tre stycken små träd på tomten.... Jag reser som bekant en hel del i jobbet.. I två helt olika städer har jag fastnat för saker som man kan ha i träd, rättelse; Stora träd.

Holken är bara för häftig, men våra träd är för små. Skulle det flytta in en fågel och bilda familj tror jag nästan att stammen skulle gå av. Särskilt högt upp skulle den inte heller komma... Ingen match för en slug katt som är hungrig...




Jag funderade och fascinerades varje gång jag kom till denna stad hur de lyckades med detta,rättelse; jag undrade hur de ska reda ut det hela....



Visst är det juligt och snyggt! Sist jag var där var det bara mörka träd som stod där, vilket jobb att linda runt slingorna på grenarna och vilket jobb att linda upp dem, Undra hur många meter som har gått åt... Att linda träden med slingor till nästa år, det skulle absolut gå, eller kanske inte om jag tänker efter... Antagligen är grenarna för smala, men snyggt är det!

1 kommentar:

  1. Haha vilken holk! Vi har också bara små träd i vår lilla trädgård. Hade varit kul att klä dem som på bilden, men då måste man väl vara utbildad eller nåt. hehe. Det är vansinnigt tufft och vackert iallafall.

    :)
    Emma

    SvaraRadera