måndag 28 mars 2011

Tallrikshyllan

Har haft projekt tallrikshyllan på gång länge nu och än är det inte klart, fick tag på en brun ful hylla men lite vitfärg gör susen med det mesta.. Nu gäller det bara att få tag på någon fin tallrik och annat pynt.. Som det ser ut nu är ställde jag, mest på prov dit en av våra vardagstallrikar, i sällskap med hästar, en ängel, ett rivjärn, stenar, ljuslyktor och hjärtan på tråd.




En Bekant till mig jobbar extra med att tälja hästar och jag har köpt några av honom. Platthästarna var också de trädfärgade när jag fick den men har fått sig en om målning. Tanken är att jag ska måla de andra hästarna med, men än så länge vet jag inte i vilken färg så de får stå där som de är ett tag till. Den vackra ängeln är en julklapp från syster, tidigare stod den i vardagsrummet men nu syns den mycket mer, vilket den också förtjänar att göra. Mini rivjärnet är även det en julklapp, från svärmor, tyvärr kommer det inte riktigt till sin rätta på hyllan, men det är något jag ska klura lite på, för jag tycker det är så fint och vill verkligen att den ska synas i vårat kök.

1 kommentar:

  1. Vad fint det blev :) Gillar hästarna. På loppis brukar det finnas fina tallrikar.
    Kram

    SvaraRadera