fredag 8 april 2011

Vårtecken!

Jag är en aningens irriterad... På tiden faktiskt, den går allt för fort! Jag hinner inte göra allt som jag vill. Känns som att allt för mycket tid går åt till att jobba och leva. Om jag kunde önska så skulle jag gärna vilja ha lite mer fritid, möjligheten till att göra det som man verkligen vill och inte bara göra det man måste.. Men men jag ska inte klaga, jag trivs med mitt jobb och liv, men lite mer "fritid" skulle inte skada. Med mer fritid skulle jag bla
  • Blogga oftare
  • Skapa ännu mera
  • Träna betydligt mycket mer än vad jag gör just nu
  • Ägna mer tid åt släkt, vänner och bekanta
  • Njuta av lugnet
  • Läsa böcker

Det finns säkerligen en hel del saker till som jag skulle göra, men allt kommer jag inte på nu, men jag kan summera det hela med att jag skulle vilja Njuta ännu mer av livet. Det hela skulle lösas lätt med några timmar till på dygnet eller kanske en dag extra i veckan...

Nåväl, under veckan som varit har jag för sått en del frön, fick ta det lite i omgångar eftersom jorden och krukorna tog slut men nu är det gjort och det ska bli spännande att se. Tanken var att jag skulle blogga den dagen som fröna kom ner i jorden, men så dök tidsproblemet upp igen... Så i dag när jag skulle till att vattna dem fick jag se att det redan kommit upp små stjälkar. Det var snabba ryck det..Totalt har jag sex brickor med små krukor och fortsätter det i den här takten vet jag inte hur jag ska få plats med dem inne i huset innan det är dags att plantera dem ute, lite av ett I-landsproblem men jag trodde aldrig att de skulle gro så fort. Ska bli spännande att se hur det hela utvecklar sig och om det blir fina blommor av dem när jag väl sätter ut dem.


Det här var i början på veckan. minns inte riktigt vilken dag, tisdag-onsdag kanske...


Och så här ser det ut idag, Fredag

1 kommentar: