måndag 11 april 2011

Stenar, asfalt eller grus.....

Jag har många, många idéer till garageuppfarten och gången in till huset... Kreativiteten flödar. Tyvärr gör inte pengarna det... Jag hoppas det blir något gjort i år, vi har i alla fall tagit steget att ta hit några firmor och begära in offerter, så får vi väl se senare vad allt slutar med.

Så här ser det i alla fall ut idag.

Inte allt för upplyftande, garageuppfarten är helt okej, men nu när all snö är borta syns det tydligt på gräsmattan var vi har slängt upp snön när vi skottade i vintras eftersom det ligger en del stenar där, så med andra ord är en garageuppfart med stenar inte det mest praktiska för skottning, men det fungerar fin fint än så länge. Gången in till huset, hmm ja den finns där,men kan bli betydligt mycket bättre, och den otroligt otjustiga pallen får nog sluta tjänstgöra som trappsteg om det blir som jag tänkt mig.


Idag var det meningen att två olika firmor skulle komma hit och kika, men nu när dagen lider mot sitt slut kan jag konstatera att endast en har varit här.... Sånt här gör mig skit irriterad!!! Lovar man att komma, så kommer man, Får man förhinder ringer man, det kan alltid hända eller dyka upp något oväntat. Men att inte höra av sig är arrogant och respektlöst. Fy fabian!!! Jag tänker då inte ringa något mer och höra om de vill komma. Känns som att de redan visat var skåpet skall stå, Antagligen vill de inte har nya kunder. Sen kan man ju också spekulera i om de gör jobbet som planerat när de i ett sånt här tidigt stadie inte håller vad de lovar. fy!!

3 kommentarer:

  1. Säger som dig: nä fy! Skit i de som inte kom. Hade det inte varit läckert med brosten till ert hus? Och en gång som inte är spikrak, men lite böjd, så det blir lite liv? Kanske lite dyrare, men det är ju en långtidsinvestering.

    :D
    Emma

    SvaraRadera
  2. Hantverkare är ett eget spe lekt släkte! Tack för din kommentar, vi kämpar på o vi har ju en pussel kvar att tänka på.

    SvaraRadera
  3. Emma: Åh vad härligt att du kommer med idéer och förslag!! Det är precis det här jag tycker är så bra med bloggar; att man kan få nya infallsvinklar och åsikter, det hjälper till jättemycket!! Märkligt nog så kom killen igår oanmäld och kikade,(tur att jag är hemma med förkylning och kunde ta emot han) och kom med bra förslag och en rimlig prisidé och verkade väldigt seriös. hmm... Ja även solen kan ha sina fläckar.. Vi har också funderat på gatsten men det skulle bli väldigt, väldigt mycket dyrare, så tyvärr så får vi nog stå över det.. Låter spännande det där med en gång som inte är spikrak, men jag vet inte hur vi ska få till det, det finns inte så jättemycket svängrum där gången ska vara.

    Ika; Jag skickar mina varmaste tankar till er.. Tänk så älskade våra fyrfotade familjemedlemmar är !!

    SvaraRadera