lördag 9 april 2011

Livet återvänder

sakta men säkert...Helt underbart är det. Ljusare, längre och varmare dagar. Det är inte bara jag som känner mig mer levande. Det senaste dagarna har vi haft besök av en nyckelpiga, fluga och mygga... Det sistnämna tycker jag väl kanske är i tidigaste laget, men inte gör det något, livet återvänder för dem med.. Jag tycker den här vintern har varit extremt tung och lång, och varenda vår förundras jag över hur vacker jorden är.. Tänk så lätt man glömmer...



För några veckor sedan såg C och jag en Nässelfjäril, det kändes lite konstigt faktiskt, snö på backen och en fjäril i luften, Den vaknade tidigt. Det var då nu har jag sett flera. Tussilagorna och snödropparna blommar för fullt. Idag såg jag också vitsippor och en blåsippa, än har inte några lökar i jorden gett sig till känna här på Kumminstigen, men det dröjer förhoppningsvis inte allt för länge.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar