lördag 12 februari 2011

Vinterland

Så var det med den våren..... Kändes som att den verkligen var på ingående, med fågelkvitter, isgator och lite solsken, men vintern vann och skickade snö, mycket snö!

Tidigare under veckan for jag en bra bit söder ut och såg ett platt brunt landskap, och tunna, tunna dock väldigt intensivt gröna grässtrån stack upp ur den bruna jorden, Åh så underbart det kändes, solen och värmen kändes inte hopplöst långt borta, när jag kom hem köpte jag en ny kruka och planterade krokusar, väldigt vårigt kändes det. Annat är det nu... Här hemma är det ca 1m snö och kallt, och lika så söder över, Kom där i från i dag och nu syns inget brunt och definitivt inget grönt. Tror faktiskt att förra årets snörekord är slaget, Krokusarna, ja inte ens de blommar längre...Katten har nämligen "provsmakat" dem och tyckte tydligen om dem för det är inte lika mycket kvar av dem som det var när jag lämnade huset.. Hihi så var det med de vårkänslorna.

Tröstar mig med att det borde inte vara så många snöstormar kvar innan Våren vinner!

Dagen har dock varit soligt och underbart vacker, efter en promenad i solen är det skönt att komma in i värmen, tända en brasa och ta en varm dusch!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar