torsdag 17 februari 2011

Istället för en blomma...

Tänk vilken vanemänniska man kan vara.... Har bott i samma stad i hela mitt liv ändå finns det ställen som jag aldrig eller väldigt sällan tänkt på att besöka. Hantverksbyn är ett sådant ställe... Har alltid tänkt på att det ser så mysigt ut och att jag ska ta mig tid och gå in i affärerna men, jag glömmer alltid. Men inte längre! Mysigt och bra affärer på samma gång. Kan det bli bättre? Har hittat en affär Happy Hedgehog som säljer presentartiklar. Det roliga med butiken är att varorna mesta dels kommer från England. Med andra ord så finns det inte så många ställen att kunna köpa samma sak på. Jag var in och hittade en plantpåse. Plantpåsen som kommer från Royal Botanic Gardens,är helt vattentät och har en specialkomponerad blandning med jord, gödsel och frön. Det man måste göra är att öppna , vattna och se hur fröna gror och blir blommor. Någon kruka behövs inte eftersom påsen är vattentät.

Varför inte ge bort en plantpåse i stället för att köpa en blomma när man är bortbjuden, speciellt när priset är det samma?




Symaskinen har varit framme en vända också.. Bytte ut lampfoten i köket, men i stället för att köpa en ny lampskärm sydde jag en kjol till lampställningen. Det var första gången som jag sytt en lampkjol men jag är himla nöjd med resultatet !


4 kommentarer:

  1. Bevis på att du är en sy-gudinna! Precis som jag sa innan du gav dig in i projektet! Galet duktig!!

    SvaraRadera
  2. Oj vilken häftig grej med blompåsen :) De ska jag testa när jag kommer te Borlänge nästa gång,va kosta dom?

    SvaraRadera
  3. Minns inte exakt men runt 50-60kr

    SvaraRadera