tisdag 22 februari 2011

Emaljskylten

Igår ringde för mig ett okänt nummer på mobilen... Var fullt upptagen med andra saker så jag struntade i att svara men ringde upp senare. Det var från Falu Emaljskyltar, som jag väntat på våran skylt men nu Äntligen.. Vi beställde skylten i oktober förra året och, redan då berättade de att det var lång väntetid för att de hade mycket att göra, men nu så var vår skylt klar! I början när jag bloggade så skrev jag ett inlägg om emaljskyltarna... Kanske är det någon som minns ??


Skyndade hem och öppnade paketet fort, fort, ivrig som jag är..



P jobbade till sent på kvällen så det var först i dag som skylten kom på plats.





Idag har det varit en fin dag men kall. Vi for i väg till Claessonkök och beställde inredning till några av kökslådorna och när jag kom hem tog jag tag i ett gardinprojektet. Inte det enklaste när de klippt tyget snett i affären men med lite hjälp går allt.




Jag la ut tyget på golvet för att kunna sträcka och mäta exakt var det var snett, men jag hann inte så mycket mer innan Stina var där och hjälpte till.

3 kommentarer:

  1. Vilket fint gardintyg, vilket fönster ska det pryda?
    Vi har inte någon hussiffra ännu. Funderade också på emaljskylt tidigare men vi får se vad det blir. Fina är dom i alla fall.
    Hoppas du har en skön ledighet.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Tanken är att gardinen ska sitta i arbetsrummet/kontoret.. Kanske har du sett när jag stått på en stol i fönstret och mätt ??

    SvaraRadera
  3. Jag använder oxå ofta golvet för att lägga tyg på och man får allt räkna med hår överallt för de är ju så roligt med tyg tycker våra katter.

    SvaraRadera