onsdag 16 februari 2011

Efterlängtade gungstolen

Som jag skrivit tidigare i något inlägg så har jag saknat saker till mitt hem, men i stället för att införskaffa dem när vi bodde i lägenheten så bestämde vi att spara oss till huset. Även om jag trivdes jättebra i lägenheten, så visste jag att det var tidsbegränsat och vissa saker skulle inte alls har fått plats hemma hos oss då.

När jag var liten satt jag ofta och gungade på stolen och mamma var irriterad och sa att jag förstörde stolen, det hände också att jag gungade för mycket och ramlade bakåt, men inte blev jag avskräckt från att gunga för det...

Länge har jag varit på jakt efter en gungstol. Har letat på loppisar och blocket men inte hittat vad jag sökt, men så en dag sprang jag på denna... Nog kan man kalla det tur, för jag har hela tiden tänkt att jag skulle få fatt i en gammal sliten stol som jag skulle skrapa av färgen och måla om,men där stod helt plötsligt stolen, precis så som jag vill att den skulle se ut. Vit och lagom sliten... Härligt!



Lagom sliten och fin


Nu mer gungar jag flitigt. Oerhört lugnande och avslappnande!

Fyndade också en gardinkappa till hallen. Både P och jag tyckte att det var fint som det var utan gardin men så såg jag denna till ett bra pris. För ett år sedan skulle jag aldrig tittat åt den men nu känns den verkligen helt rätt, kanske kan det också bero på att det i mitt tycke skulle ha varit en för liten gardin till fönstren i lägenheten. Väldigt annorlunda är det i alla fall för mig , eftersom gardinkappor inte tilltalat mig alls, och den typen av gardiner som vi har nu hade vi inte tidigare, men jag gillar det, Mycket!! Kul är det också att P och jag är ense och att vi tycker om den "lite äldre stilen".

När vi flyttade till huset sa vi att vi inte skulle köpa några nya gardiner alls till att börja med och bo in oss i stället. Nu löstes det problemet väldigt snabbt eftersom gardinernas storlek inte alls passade i huset... Och de som passade var inte alls roliga att sätta upp.



3 kommentarer:

  1. Åh va mycket roliga blogginlägg jag kom hem till!! Blir att komma & provgunga här någon dag! Kramen!

    SvaraRadera
  2. Ja gör det den är så mysig, man blir verkligen avslappnad och lugn av att gunga en stund i den.

    SvaraRadera
  3. Hej!

    Hatthyllan beställde jag från inredningsbutik här i stan. Tror den är i märket PB Home. Om jag inte minns fel!

    Kram Maria

    SvaraRadera