tisdag 15 februari 2011

Alla ♥-ans dag!

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥


Helgen bestod mest av jobb, jobb och åter jobb men så i går kom belöningen i form av en ledig dag. Som pricken över i var vi båda lediga. Morgonen inleddes med en välbehövlig sovmorgon och dagen fortsatte med lite pyssel hemma och sedan på kvällen var vi ut och åt på restaurang med vänner.



Svärmor kom förbi med gelehjärtan och en alla ♥-ans dag blomma till oss, en helt otroligt fin orkidé. Jag gillar orkidéer men de är lite tråkiga när de inte blommar, med sina kala "skrånkar" men helt underbara när de väl blommar och ofta står de länge i blom. "Eldiga" färger har tidigare inte varit något som jag tilltalats av men den här gula orkidén tror jag har gjort att jag börjat fundera på att vidga mina vyer... Full med blommor och knoppar står den där i sin prakt.







Orkidéer får mig också att tänka på Underbara Thailand... Där växer de som ogräs och thailändarna plockar dem som ingenting och dekorerar mat och dryck med dem. Tänk om de visste hur "små" de är här hemma till skillnad mot deras "orkidébuskar"


Nu när kylan är tillbaka eldar vi för fullt igen. Mysigt och skönt. Lilla E ligger framför kaminen varje kväll och "solar" och myser av värmen.... Syns att det är en riktig myskatt.. Jag bruka se till att vedkorgen är full. Tycker att varje vedträd har sin charm med barken som rullar sig..En perfekt inredningsdetalj.

E med bus i ögonen... tänk att ett halkskydd till en matta kan vara så roligt...

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar