torsdag 31 december 2009

Nyårslöften

Ja det är något som Mockfjärds schakt inte kan avlägga och hålla har jag förstått!!!


När jag pratade med dem i måndags lovade det dyrt och heligt att de skulle börja jobba på tisdag morgon den 29/12 och att grunden skulle vara klar och gjutas på måndag 4/1-10 MEN på tisdagen ringde telefonen när jag var på jobbet. Arbetet med grunden kunde inte påbörjas enligt Mockfjärds schakt, ursäkten var så uruselt dålig och pinsam! Men efter ännu ett löfte lovade de att börja jobba tidigt, tidigt på onsdagsmorgonen den 30/12.

Ivrig som jag är tänkte jag åka dit direkt efter jobbet,det blev lite övertid innan jag kom iväg men när jag väl var vid tomten kan jag konstatera att INGENTING är gjort! Hur irriterad jag blev då kan jag inte skriva ner i ord! Tack vare Mockfjärds schakt har vårat husbygge blivit försenat över en Månad!!!!! Dessa j...a fasoner kostar oss allt för mycket i både Pengar och tid. Kunde jag skita guld så skulle jag inte bli så förbannad men nu är fallet tyvärr inte så...





Kyss mig i Arselet Mockfjärds scakt ! Hur seriöst är det av ett företag att skylla ifrån sig och sen lova en sak som de inte håller?! Nej tyvärr har jag än inte ett enda positivt ord att säga om detta företag!





Jag kommer att vara helt ärlig i denna blogg, Det är mitt nyårslöfte till er som läser min blogg! Tanken med min blogg är att vänner, bekanta och intresserade kan följa den, men den är också tänkt att vara till för de som går i nybyggarplaner. Under de åren som vi har funderat på att bygga har vi läst otaligt många bloggar som har lärt oss en hel del. Kanske kan min blogg vara till nytta för någon annan nybyggare ? Kan också lova att om min uppfattning om detta företag ändras till det positivare kommer jag även att skriva det!


För att vara på den säkra sidan att ingen missförstår mitt inlägg om vilket företag det är som kritiken är riktad mot vill än en jag säga:



"Funderar du som läsare av min blogg att bygga med huskomponenter vill jag understryka att det är inte de som är orsaken till förseningen. Vi är så nöjda med huskomponenter som vi bara kan vara."



Nej nu ska jag göra mig iordning för i kväll. Vi ska fira nyår i goda vänners sällskap. Deserten står på mig att göra. Marängsvisstårta blir det ! Smaskens!!

Sist men inte minst vill jag önska alla;


1 kommentar:

  1. Men idag när jag åkte förbi tomten så stod det en massa gubbar där ;-)och nog såg det ut som att grävskopan har rört på sig.. Så var det 2 bilar där oxå :-)

    Jag hoppas att gubbarna inte bara stod och drack kaffe ;-)

    SvaraRadera