torsdag 3 december 2009

Julen

I År är sista julen i vårat nuvarande hem och nästa år är firas den i det nya huset! Även om jag längtar jättemycket till huset så har jag, som mina nära och kära vet, blandade känslor från att flytta från min fina lägenhet... Jag gillar julen och att fixa här hemma men ,det mesta av våra slantar går åt till att spara till huset, vilket så klart är helt vettigt!

Ändå vill jag att det ska vara så fint som möjligt här hemma!

Egentligen är det helt vansinnigt hur mycket pengar vi svenskar lägger ner på julen som ändå är så kort, men ändå jag gör precis som alla andra svenska och lägger ner för mycket pengar på denna högtid.... men i år så ska jag verkligen försöka att inte köpa några julsaker, och om jag inte ska köpa några saker får jag helt enkelt ta och göra min nya julgrejer av saker som vi redan har hemma... Jag gillar att pyssla, det är roligt och avkopplande och jag hoppas och tror att de saker som jag gör uppskattas av dess betraktare.

Här är en stake som jag har gjort om från en ful 90-tals variant som legat i källaren de senaste åren till en hmm ja stake ala Maria 2009.



90-tals staken före.....







och efter, ala Maria 2009....



Jag är nöjd med resultatet




det är den enda ljusstaken i våra fönster. De andra fönstren pryds av stjärnor.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar