måndag 28 december 2009

Gör mig inte besviken !

Jag tror, och hoppas att jag oftast är en snäll människa... Åtminstone så försöker jag att vara det, och om jag sen är det, det kan ni fråga människorna i min omgivning. Det finns dock vissa saker i livet som retar upp mig, inte helt utan anledning. Ibland tex när något/något gör mig besviken är jag inte den där snälla människan som jag annars försöker vara. Tyvärr måste jag nog erkänna att jag kan vara en riktig "pain in the ass" "en finne på hakan" "ett drygskåp" eller en "satkärring" kalla det vad du vill....
Besvikelser har jag varit med om allt för många i mitt (än så länge)relativt korta liv.. En sak som gjort mig besviken (som egentligen är en bagatell) i flera dagar är att när jag varje dag åkt ut till tomten har samma grävskopa stått på samma j...a ställe!!

Bygga hus är något som jag tror att jag inte kommer att göra särskilt många gånger i livet, kanske bara en endaste gång. Är det så konstigt att man är ivrig då?? Det var meningen att Dala grundteknik skulle göra grunden men pga tomten och vissa omständigheter är Mockfjärds schakt mest lämpade...Det gör mig ingenting vem som gör den, jag utgår från att de alla är lika duktiga och effektiva... Bara den blir gjord någon gång!

Vi blev lovade att grunden skulle på börjas i början av december.. Det blev framflyttat till v 51. V 51 har gått , v52 har gått och nu har vi kommit till v 53..... När 17 ska grunden bli gjord om den skulle blivit gjord för 2-3 veckor sen ? Mindre snälla Maria ringde ett samtal till företaget som kom med vissa ursäkter.... Varför talar man inte om det då? Vi har känt oss bortglömda när vi inte vetat någonting. Kommunikation är nyckeln till många frågetecken och problem.

Jag är inte den som "hänger läpp" för det som nu varit. Jag blev lovad att de ska börja jobba med grunden i morgon och att den ska gjutas och bli klar v 1. Tjohoo vad glad jag blev av det svaret! Ni "gubbar" är efterlängtade!


Än så länge ser det ur så här på tomten. Det har kommit lite mer snö och isoleringen har blåst omkull...

Lägg till bild
Funderar du som läsare av min blogg att bygga med huskomponenter vill jag understryka att det är inte de som är orsaken till förseningen. Vi är så nöjda med huskomponenter som vi bara kan vara.

Måste bara "slänga med" en lite skojig sak.. Igår var vi en sväng till Ikea i Valbo och i närheten har nyss Media markt öppnat, självklart gick vi in en sväng och kollade. Shit vad stort det är! Den här saken fångade min uppmärksamhet.


Det ser ut som ett lite kylskåp med blandare och slask, men....


när jag öppnade luckan..

visade det sig vara en tvättmaskin.
Häftigt och smart för de trångbodda att ha en vask i tvättmaskinen. Färgen är ju bara såå läcker. Hoppas någon är modig och "vågar" satsa på en sån maskin. Det är kul med annorlunda saker. I samma färg och serie finns också en diskmaskin. Kanske skulle det vara något?? Tror tyvärr dock att jag är ensam om att tycka det...


Som ni ser är också glashållarna rosa . Häftigt häftigt!

2 kommentarer:

  1. Kan bara säga att så här är det att bygga hus. De lovar att komma och kommer inte. Man ringer och de mumlar något. Vi har avskedat ett par hantverkare på grund av detta betende. Det är en sak att bli försenade. Men man hör av sig!

    Som tröst kan jag säga att det brukar lösa sig i slutendan.
    Lycka till!

    SvaraRadera
  2. Det är inte bara för att det kallas hantverkarfasoner... men det är just som du säger. Bara de hörde av sig !

    SvaraRadera