måndag 14 december 2009

Claessonkök

I dag var vi iväg till Krylbo för att prata med Claessonkök om vårat kök. Vi var dit för några veckor sen och fick ett prisförslag och köket uppritat. Redan då var Claessonkök det finaste köket, men vi ville ändå se oss runt om vi kunde tänkas stöta på något ännu finare. Det har vi dock inte gjort.. Det var några detaljer skulle gås igenom, köpet är ännu inte riktigt klart men snart så! Här kommer bilder på vårat kök.. Färgsättningen stämmer inte riktigt på bilden. Det ser det ut att vara åt det gula hållet, men luckan kommer att vara vit..





Claessonköks smarta lösningar gör att det känns som att andra köksleverantörer har stannat upp i utvecklingen Vi har ett Ikea kök hemma nu som jag tycker är jättefint och som jag är jättenöjd med, och jag har inte saknat någon finess tidigare, men efter besöket hos Claessonkök har jag helt plötsligt upptäckt vad många saker som jag tydligen har saknat ;) Så går ni i köks-köpartankar kan jag verkligen rekommendera ett besök hos Claessonkök. De har en jättefin köksutställning, och det känns inte som utställningskök utan mer som "hemma hos". Jag gjorde ett försök att ta lite bilder på utställningen medan vi var där. Bilderna blev så där.... Ljuset faller in lite konstigt och skapar skuggor som inte hör hemma på bilderna, men jag hoppas ändå att ni kan se hur fina kök de har.




Här är två fiffiga lösningar från Claessonkök


Trångt i hörnet eller svårt att nå, Luckor på skenor som glider upp



istället för en "vanlig" Karusell i hörnet kan du få denna utdragbara



När vi ändå var i Krylbo och skulle passera Avesta på väg hem stannade vi till på Per Kvadrat och tittade på kakel, klinkers och tapeter. Vi har ganska eniga om hur vi vill ha det i badrummen, till skillnad mot vilka tapeter vi vill ha.. Där delar sig våran smak helt åt olika håll..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar