tisdag 26 juni 2012

Post

Under åren som vi bott i huset har vi hunnit med två postlådor. Den första var en inflyttningspresent från svärisana som tyvärr fick utstå mycket stryk under sitt enda levnadsår...Innan vi satt fast den ordentligt hann den blåsa i kull några gånger. När den väl satt på plats var det någon som körde in i den,  och även plogbilen  körde lite för nära. Det kändes extra tråkigt att inte ha kvar den med tanke på att vi fick den, men men ibland så blir det inte som man tänkt sig. Så förra sommaren bytte vi ut markpostlådan till en ny röd helt vanlig brevlåda. Vi har gjutit fast några stora stenar runt så det skulle vara extra säkert för eventuella närgångna bilar .Det blev bra, men inte riktigt som vi tänkt oss. I och med att stenarna är runda syntes en del av cementen och vi funderade om vi skulle fylla "springorna" med vackert grus eller kanske täckbark men så kom vi på att vi skulle kunna plantera växter som trivs i stenpartier..

Den gamla brevlådan var av denna modell


Sagt och gjort! Massor av taklökar och en nejlika är planterade runt stenarna och jag tycker det blev jättefint. Jag har tagit korten med min mobil så bildkvalitén är inte den bästa. På något sätt har jag också lyckats vinkla telefonen så stolpen och brevlådan ser ut att sitta snett.. Det gör de som tur är inte!




Tyvärr är det någon som har kört över en del av de rosa taklökarna. Jag vet inte vem men det är lätt att misstänka tidningsbudet eller brevbäraren. Lite snopet känns det allt, speciellt med tanke på att vi följt postens anvisningar för placering och "rätt" höjd på brevlådan. Jag förstår så klart att det är en olycka och inget någon gjort medvetet men skulle jag vara en brevbärare och se att någon gjort extra fint vid brevlådan skulle jag uppskatta det vackra och tänka på hur jag körde men i det här fallet har någon kört rakt över blommorna och upp på uppfarten med ena hjulet...  Nåväl slut på gnäll och hoppas att det inte händer igen.



1 kommentar:

  1. Planteringen ser jätte fin ut. du har fått taklökarna att fylal ut väldigt bra i springorna.

    SvaraRadera