söndag 3 juni 2012

Altanen

I år har vi bestämt att vi ska piffa till altanen lite. Vi har ett något större projekt som börjar bli klart och sedan har jag fixat med det lilla projektet och så har jag rensat häcken. P och jag har haft våran vårsemester denna vecka och det har varit ypperligt fixa-i-trädgården/altanen väder.. Dock inte igår och idag men övriga dagar.

Förra året hade jag tänkt att jag skulle fixa en hylla av något slag men jag visste inte riktigt hur den skulle se ut, men så för någon vecka sedan kom jag på det..  Enda bilden som jag har är tagen med min mobil men det visar hur det blev. Jag är nöjd.. Tänk att en sån liten sak kan göra att det känns så mycket mer ombonat. Pelargonerna som sitter i krukan är jag stolt över. I vintras köpte jag Pelargonfrön och tänka sig, alla fröna tog sig. Att det går att ta sticklingar av pelargoner har jag hört men att så. Kul är det i alla fall att det lyckades




1 kommentar:

  1. Fin fint blir det på er altan. Och det verkar som vi tänker lika. Jag satte också upp en hylla för någon vecka sedan.

    Det blir ju också så himla fint i er trädgård med alla blommor.
    Kram Frida

    SvaraRadera