onsdag 13 juni 2012

Liljekonvaljer och åska

Förra veckan blev våran uppfart klar, Igen. Äntligen är den slät och fin. Energi tjuven är ett minne blott! Tack och lov. Nu kan vi fokusera på andra saker, skönt som attan...  Däremot har jag ett bra minne- på både gott och ont...  Vill inte glömma saker som jag varit med vare sig de är positiva eller negativa, men det skulle vara skönt att trycka på en av knapp vad det gäller de negativa sakerna så att det enda jag fokuserade på är de positiva.


Lurigt väder har det varit i dag. Har hört säsongens första åska och sett den första blixten. När jag gick min motionsrunda vände jag mig om för att titta till huset och tog detta kort. Tycker det ser spännande ut på himmelen. Ett riktigt åskmoln på G. Kort efteråt började det att spöregna. Dyngsur kan jag lova att jag blev, Men trots att jag blev blöt så var det ganska mysigt att gå i regnet. Att höra smattret, åskan och känna alla lukter är riktigt rogivande. Liljekonvaljer och syrener, finns det härligare dofter?  Plockade med mig en bukett Liljekonvaljer hem, och kan konstatera att de snart har blommat över.. Tänk om det gick att stanna tiden lite och göra dessa härliga årstider lite längre.


3 kommentarer:

  1. Så fin uppfarten blev! Skönt att den är klar.
    Vacker bild på huset och himlen.

    Ha en trevlig helg!
    Agneta

    SvaraRadera
  2. Nu har vi äntligen fått en lägenhet, vi kommer att bo i domnarvet. Vi väntar nu påsituationsplanen sen är dt dags att söka bygglov :)

    SvaraRadera
  3. Himlen kan forma häftiga saker helt klart!

    SvaraRadera