söndag 10 juni 2012

Vedbod, Vildvin och ett vagnshjul

Vilken skön helg vi har haft, Vädret har varit helt okej och vi har fått mycket gjort i  trädgården. Jag känner mig så nöjd! Lördagen började med lite mathandling sedan for vi till Plantagen för inhandling av två klätterväxter.  Hemma fortsatte vi med att ha ut täckbark i hela häcken.

I dag fortsatte vi med att fixa lite vid vedboden.  Det som saknades var stuprör, men vi har aldrig haft för avsikt att sätta dit några utan istället låta vattnet rinna ner från en kedja och plantera en klätterväxt som klättrar upp för kedjan. Vi har funderat lite fram och tillbaka på om vi skulle ha vildvin eller humle..  Till slut kom vi fram till att vildvin får det bli.



Vagnshjulet målade P i Höstas. Det kommer ursprungligen från  en brandvagn i storvik. Tanken var att det skulle eldas upp med svärmor räddade det och här är det nu..


Vi köpte också runda trampstenar med hål i för att ha runt vildvinet så att det ska gå lättare att klippa gräset. Redan nu tycker jag att det är jättevacket och ännu finare kommer det att bli när det växer till sig.



Jag har också varit stark och grävt upp en gammal buske som stod på grannens tomt.. Dock lite väl nära tomtgränsen. Hade vi inte haft en häck hade den gott och väl kunnat få stå kvar men  nu var den inne i häcken och dessutom så  sköt den skott på våran sidan. När den väl var väck tror jag faktiskt att till och med grannarna blev riktigt nöjda







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar