lördag 14 juli 2012

Sarah Bernhardt



Det  här är Fröken Sarah Bernhardt, Hon är en aningens försenad, men vad gör väl det.. Hon är lika vacker ändå!

Äntligen blommar Pionen. Den är så vacker och luktar så gott, tror jag. Min näsa är förkyld så jag känner tyvärr inte så mycket dofter. Har hört att pioner kan vara lite tjuriga innan det etablerar sig, man ska tydligen helst inte flytta på dem heller, Hur mycket sanning det ligger i det hela vet jag inte, men förra året planterade jag två pioner. Den ena, den som blommar,  har stått kvar på sin plats hela året. Den andra flyttade jag i våras och den blommar inte.Trädgården har sedan dess utökats med  tre andra sortes pioner. Dillpionen har inte vuxit alls. De andra två har vuxit men  inga knoppar- och inga blommor. Därför njuter jag i år extra mycket av Sarahs skönhet!




2 kommentarer:

  1. Mmmmm pioner, att en så liten knopp kan bli en så stor blomma. Har fått ett par delade exemplar o det brukar ta tid innan de delar med sig av sina blommor igen.

    SvaraRadera
  2. Jag har också hört att de är lite tjuriga, att de helst vill stå ifred. Men de är verkligen värda att vänta på :-)

    SvaraRadera