söndag 15 juli 2012

Vem behöver Ernst

När det finns en Pontus i Huset.

Vi såg en bild där de byggt altanen runt ett träd och vi fastnade båda för det. Jag var dock lite mer skeptisk eftersom jag tänke att det i första hand skulle vara synd att förstöra trätrallen och sen för att trädet eventuellt skulle ge skugga. Skugga är nämligen inte något för mig som är soldyrkare.  Funderade lite fram och tillbaka och kom fram till att skulle det inte bli bra så är det bara att såga ner trädet och byta brädorna så vips så är gluggen borta. Nästa frågetecken var vilket träd som skulle passa oss just där. En palm hade varit häftigt tyckte vi båda och P  undersökte saken lite närmare och fann ett träd som skulle passa. Valnöt.

Jag trodde inte att  det var något som skulle hinnas fixas med denna säsong men vips så stod trädet framför ögonen på oss. Till halva priset dessutom. Inte går det att låta bli då...


P satta igång direkt när vi kom hem. Var det skulle sitta var för oss ganska självklart, men det berodde också lite på hur reglarna satt. Trädet är inte jättestort så det som gjordes vara att P gjorde en "låda" av stenar så att det inte skulle ligga fuktig jord mot regelverket. på stenlådan sattes sedan en träram så att hålet skulle bli snyggt.Och snyggt blev det! Nu väntar vi bara på att trädet växer till sig lite.




Det färdiga resultatet. Vi gillar det båda. Faktum är att jag fått blodad tand..  Det här vill jag ha mer av! om det sen blir något.... tja det får tiden utvisa..

2 kommentarer:

  1. Läste du Aftonbladets bilaga i helgen? Vår blomlåda på altanen fanns med där i. Vi har gjort ett hål kring en stolpe till vår pergola o runt den sedan byggt en stor blomlåda för vår vinranka.

    SvaraRadera
  2. Wow vad häftigt! Har inte läst aftonbladet men blir väldigt sugen nu. Ska kika in på din blogg och kolla om jag hittar några bilder på pergolan. Om inte kanske du kan skriva ett inlägg om det. Det låter jättesnyggt!

    SvaraRadera