söndag 1 maj 2011

Lycka är....

Att se resultat av det man gjort!

Det skall tydligen ta 5 år efter att man planterat syrenen innan den blommar... Men jag ser minsann knoppar på häcken, massa knoppar. Efter bara ett år, inte ens det. Vi planterade den i höstas. Knoppar är det också på syrenträdet, efter 2 år i vår ägo.


Åh så gott det kommer att lukta! Jag längtar verkligen tills de blommar.. Visst är det märkligt att lukter kan framkalla minnen som man helt glömt bort.. För mig luktar syren sommarlov. Nu för tiden är det tyvärr lite klent med sommarlov, men jag minns fortfarande känslan när syrenen blommade, jag cyklade till skolan, kände lukten och visste att snart är det sommarlov.

Idag är det 1a Maj, men det är riktigt Aprilväder... Kallt och lurigt. Typiskt när jag har ledig helg, Annat var det förra helgen Riktigt varmt och skönt. Tänk vad mysigt det hade varit att vara ledig och sitta på Altanen. Idag har det varit så kallt att jag inte ens har velat gå ut. Tur att det finns en kamin i huset såna här ruggiga dagar.

1 kommentar:

  1. Vad kul att ni har fått knoppar. Syrener är väl det somrigaste man kan tänka sig! De är så vackra med sina olika lila nyanser och vitt förstås. Och så doften!

    Trevlig torsdag!
    Agneta

    SvaraRadera