måndag 23 maj 2011

Spegel, spegel på väggen där....

För några veckor sedan pysslade jag lite här hemma... Efter att jag gjorde om i hallen saknades det en spegel. Vi hade en i passande format hemma, men själva ramen kändes fel. Fin men tråkig och inte alls passande i vår hall... Så fram med penseln och måla lite... Var lite fundersam på hur jag skulle göra, om färgen skulle fästa eftersom den inte är speciellt slät, utan väldigt mönstrad och ojämn, samt att det verkade som att den var målad med någon form av lackfärg..

Jag slipade och drog med kniven tills jag tröttnade och tänkte att nu får det bli som det blir. Som tur var så blev det bra, Färgen fäste utan problem, underarbete lönar sig!

Före; Guldig och fin

Efter; vit och sliten


Eftersom jag blivit så förtjust i den mer lantlig stilen så kändes det som att vitt skulle passa bra. Jag målade först hela ramen vit och "lortade" sedan ner den. Jag hade inte tänkt att den skulle passa så bra ihop med lyktan som står i hallen, utan det var en lyckträff. Jag är så glad för jag tycker vi har så fint i hallen, och jag är så nöjd med klinkern som vi valde. Från början var jag inne på en platta som var mer i metallic, men nu när vi har den vi har så känns det som att beslutet blev helt rätt. Faktum är att jag önskar att vi hade lagt den på något mer ställe.. Var vet jag dock inte, för jag skulle absolut inte vilja byta något av det vi har, men ändå. Det som ligger i hallen är något alldeles extra. Inte nog med att det är fint. Det är lent och skönt att gå på och väldigt lätt att göra ren.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar