onsdag 18 maj 2011

Efter regn kommer solsken

Bokstavligt talat....

Härligt är det när man känner att livet är lättare att leva, lättare att leva blir det när solen skiner!

Det var ett tag sedan det hände något här på bloggen. Livet kom emellan och berikade mig med erfarenheter som jag aldrig tänkt tanken på att få lära. Men nu är jag tillbaka. Är det något som jag lärt mig av livet, så är det att det blir aldrig som man tänkt sig.. Ibland blir det bättre, Mycket bättre. Och i bland blir det sämre.. Nu ska det bli bättre, mycket bättre.

Trädgårdstankarna snurrar för fullt i mitt huvud, har som vanligt massa idéer och tankar om vad jag vill göra i trädgården. En del har vi också påbörjat. Vi hade två "kullar" på tomten, den ena blev bra och den andra mindre bra. Den mindre bra är nu putsväck och gräsfröna ligger där och gottar sig, snart är det helt grönt där, Den andra kullen hade jag tänkt att jag skulle göra rabatt av, men nu är det ändrade planer......

Fortfarande så tycker jag att det är en bra idé men det blommorna verkar inte trivas där alls, så det får bli gräsmatta.. De lökar som är i jorden får stanna kvar där och pigga upp världen om de behagar titta upp ur jorden nästa år.. Egentligen kan jag inte riktigt förstå vad det är som är "fel" på kullen, med tanke på så många lökar som jag satte och så är det "bara" tulpanerna som vill visa sig.. Några krokusblad tittade upp med en endaste blomma, som var den klenaste jag sett. Påskliljorna kom inte upp alls. Tulpanerna blommar nu och fler knoppar är på väg, men vid det här laget borde de vara överblommade. Jag funderar lite på om det beror på att det är så öppet kring huset... Ingen trädgård, eller någon grannes hus som tar emot lite av blåsten, annars vet jag inte var det kan bero på.. Häcken växer så det knakar och lika så träden och schersminbusken.. Alltid något att glädjas över.


1 kommentar:

  1. Livet kan ta den mest oväntade vändning. Nu väntar en härlig sommar och det kan som sagt bara bli bättre.
    Kram

    SvaraRadera