lördag 28 maj 2011

Idag för exakt ett år sedan......

Stod det en lastbil och brummade utanför vår lägenhet... Flytten till Kumminstigen skulle nu äntligen bli av. Som vi väntat och väntat. Det känns helt otroligt att det är ett år sedan. Var har tiden tagit vägen?!!

Jag har tyvärr en tendens till att bli lite otålig... Ofta tycker jag att saker tar en sådan lång tid och ofta brukar jag klaga till P som blir irriterad och säger; vi har faktiskt hunnit med jättemycket.. Kan inte direkt påstå att jag just då håller med.. MEN nu när jag tittar tillbaka i bloggen så ser jag hur mycket som verkligen hänt på ett år... Det är trots allt bara jag och P som gjort allt själva, eller ja... Vi köpte ett nyckelfärdigt hus, så när som på köket och tvättstugan å inredningen till toaletterna m.m... Tycker faktiskt att nyckelfärdigt är ett lite knepigt ord för trots att det är nyckelfärdigt så är det mycket mycket som skall göras.. En hel trädgård skall anläggas, huset skall målas, altanen byggas, garageuppfarten ordnas.. Och så ska man hinna bo in sig, för att inte glömma att våra ordinarie jobb som skall skötas... Så om vi bortser får det "nyckelfärdiga" så har vi gjort i princip allt själva. När vi målade huset var P´s systerson J här någon dag och hjälpte till att måla och det var guld värt. Det har varit både roligt, jobbigt, lärorikt och dyrt att bygga och bo i hus. Dyrt är väl egentligen en definitionsfråga, men att köpa hus är inte billigt och om det är som för oss att allt som behövs till ett hus saknas så blir det en del slantar att lägga ut på sopborste, skottkärra, spade, altanmöbler, utekrukor, vattenslangar, gräsfrön, gräsklippare, häckplantor och diverse annat lull-lull som kan vara bra att ha när man bor i hus.....Men jag klagar absolut inte! Jag ångrar inte för en sekund att vi byggde hus eller flyttade från lägenheten, och utan att fråga P kan jag svara för honom med. Ibland kan jag tänka att det tog lite väl många år innan vi kom till där v
i är idag, med tanke på under hur många år som vi letade hus.. Men jag kan också konstatera att det hade inte blivit lika bra om det var för 5år sedan som vi byggde hus och inte då när vi gjorde. Ibland förstår man inte varför saker sker förens efteråt....
Det känns också kul att bloggen blivit det jag tänkt att den ska bli, dvs ett hjälpmedel för oss att minnas tillbaka och titta på hur det en gång såg ut. Märkligt nog så vänjer man sig snabbt. När vi började bygga här på "åkern" var det bara vårat hus som stod här och det kändes inte alls annorlunda att det bara var ett hus. Lite tomt, men ändå helt okej...Idag när jag tittar tillbaka på bilder ser det väldigt konstigt ut utan alla andra nya hus. Det ser så tomt och ensligt ut. Har det verkligen inte alltid sett ut så som det gör nu idag. Skulle inte kunna tänka mig området utan alla fina grannar och deras hus.
Så med andra ordkan jag konstatera att under året som varit har vi inte bara blivit berikade med erfarenheter och ett hus. Vi har också stiftat en hel del nya vänskaper. Tänk så bra livet planerat för oss!

Det var då....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar