onsdag 12 maj 2010

Ni har väl inte glömt....

Att det är Loppis på Pastorsgatan imorgon.




Tyvärr jobbar vi imorgon men nästa år ska också vi stå där och kränga varor :)
Nästa vecka är det dags för mätning av fukten i plattan, Hoppas, hoppas hoppas att det är torrt! Det börjar bli lite brådis nu, det är snart dags att flytta och vi har ingen annanstans att ta vägen än till huset. Om allt vill sig väl och resultatet på provet är bra, kan golvet läggas, köket komma på plats och badrummen kaklas. Det kommer att bli tight med tid men det ska gå!

Tjejerna från kakelgruvan har ändå börjat lite smått med badrummen. Väggarna kan kaklas oavsett hur mycket plattan har torkat, så fuktspärren på väggen är redan på plats och i går kaklades golvet i hallen. Det är så snyggt så..

Stora badrummet

Lilla badrummet



Trots att vi har valt att köpa ett nyckelfärdigt hus så är det ändå en massa beslut att fatta, och massa saker som ska hållas reda på. När vi var till kakelgruvan och valde klinkers kändes det helt rätt men någon vecka efteråt började jag bli lite orolig.. Hur såg egentligen kaklet ut? Tänk att jag i så många år har sett fram emot att bygga ett nytt hus och inreda det, men nu när jag verkligen gör det är det så mycket som skall beslutas så jag hinner inte riktigt njuta av det som jag så sett fram emot.. Tänk så tokigt det kan bli... Nu efterhand kan jag inte förstå varför jag var orolig och inte litade på mig själv. Plattorna som ligger i hallen är jättefina och plattorna som ska sättas i badrummen och tvättstugan är klockrena! Kunde inte ha valt bättre!!




Vi har också börjat provmåla huset. En massa olika färger har det fått men vi har ännu inte fått en "aha upplevelse" vad det gäller våra färgval.. Men det kommer... Vi har vi sett några hus som vi tycker är jättefina och vi har frågat de som bor i husen vad det är för färg som de har använt.. Som tur är har vi också plingat på "rätt hus" för de har berättat för oss vilken färg de har på husen. För några veckor sedan frågade vi en familj om en färgen på deras hus. Den färgen finns nu provmålad på en bit av vårat hus men nja, den var inte lika vacker hos oss som hos dem. Idag tog vi också mod till oss och fråga en annan familj om deras färgval. Det här är en färg som jag tror jättemycket på. Har vi tur hinner vi förbi huset och provmålar imorgon innan det är dags att jobba, och om vädret tillåter förstås.

2 kommentarer:

  1. Golvet ser jättefint ut och jag gillar era röda dörrar!
    /Carin

    SvaraRadera
  2. K (för närvarande inte i Obygden)13 maj 2010 kl. 21:06

    Vad fint det blir! Ingen risk att ni hamnar i programmet "Sveriges fulaste hem". Hoppas plattan har torkat ordentligt.

    SvaraRadera