måndag 24 maj 2010

Hjälpreda

I helgen har vi haft en hjälpreda i huset. J har varit med oss och hjälpt till med att måla takfoten, städa och skruva ihop skåpen till tvättstugan, Den hjälpen behövdes kan jag säga. Vi känner en viss stress att få färdigt det viktigaste innan vi flyttar in, samtidigt som huset skall i ordningsställas så ska våra säker här hemma i lägenheten packas ner, för att göra det hela ännu mer komplicerat så jobbar vi måndag-torsdag den här veckan.. Känns som att jag skulle vilja ha några timmar extra på dygnet eller varför inte en extra dag i veckan? Kan inte riktigt bestämma mig för vad som vore bäst... I och för sig är det inte bara den här veckan som skulle behöva flera timmar .. Rent generellt så skulle det inte sitta fel men några till timmar varje vecka.


Målning pågår!

Någon mer än jag som ser likheten mellan dessa två grabbar ??
inte bara utseendet utan sättet är de också lika på.

I tvättstugan har vi valt att ha "köksstommar" med luckor för att kunna utnyttja så mycket som möjligt av utrymmet. Tvättstugan är ganska så stor. Nästan 11kvm men det är jag glad för! Praktiskt att kunna ha mycket "vikutrymme" samt förvaring på samma ställe.


I helgen skruvade jag också upp handtagen på innerdörrarna. Det blev genast mycket lättare att öppna och stänga :)

1 kommentar:

  1. Är du säker på att det är takfoten dom målat..hihi, tycker dom såg rätt "färgade" ut själva.
    Förstår din känsla av att inte få dygnet att räcka till men du ska se att det löser sig. Skönt att plattan torkade så att de fick komma igång med golven i alla fall.

    SvaraRadera