måndag 24 maj 2010

Härligt

Igår när jag kom till huset var det 6 bilar som stod utanför, och det var full rulle där inne. Härligt! D och hans kompis monterade köket för fullt. A fortstatte med plattsättningen, J och K håller på med listning och Rörmockaren M förbereder för att kunna koppla in vattnet. I morgon kommer också L för att koppla färdigt elen. Det är bråda dagar om vi nu ska kunna flytta in om några dagar.

Här är en "hint" om hur köket kommer att se ut.



Jag har tidigare skrivit lite om leverantören av köket, Claessonkök. Jag är lika imponerad av dem varje gång jag tittar på vårat köket eller går in på deras hemsida. Vi hade en idé om att montera in en avfallskvarn. Vi har funderat på det fram och tillbaka, Själv tanken på en avfallskvarn som maler sönder komposten, kan tänkas lite äcklig. Det är inte direkt det vi är vana med i Sverige men samtidigt vad praktiskt att slippa ha kompost som står inne och luktar. När vi väl bestämde oss för att slå till på en kvarn ringde jag till Borlänge Energi för att dubbelkolla att det är godkänt med avfallskvarna, men hör och häpna, Avfallskvarnar är inte tillåtna i Borlänge. Jahaja så var det bara att tänka bort den smarta iden och leva med kompost påsen ett tag till...

A har fortsatt med plattsättningen i stora badrummet. I båda badrummen har vi valt att ha vitt på väggarna. Det är samma typ av platta, en vit matt men i det lilla badrummet är plattan något mindre och i det stora är den något större. Golven blir dock helt annorlunda.


Som jag skrev i ett tidigare inlägg är det många val som skall göras och jag hinner inte riktigt njuta av möjligheten att inreda ett hem som jag tänkt tidigare. Vad det gäller golvbrunnar i badrummen har jag inte ens tänkt tanken på de kan finnas i olika mönster, men det finns de :)




M har börjat med förberdelserna att koppla in vattnet.


Och ute har äntligen halvmåne fönstret fått foder, det blev så mycket snyggare, och några av rummen är färdig listade!
Jag börjar faktiskt se slutet på att bo i byggdamm.

3 kommentarer:

  1. Men jisses vad fort det gått nu då ;-) Det är nästan så jag måste kika förbi imorgon på en snabbvisit innan vi åker ;-) För annars är väl huset klart när vi kommer hem igen hihi..

    Men tjusigt blir det. Tänk vad härligt för er att få inviga badrummet, köket mm

    Ha det gott
    Kramelikram

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Oj va fint hus ni kommer att få!

    Otroligt snyggt !

    Tror glasskivorna kommer bli jättefina hemma hos er !

    Ha det så bra!

    Hälsningar Monica på Haglöfs Glas

    SvaraRadera
  3. Hej Monica Kul att du Kika in ! Det kommer att bli toppen med Glashyllorna.

    Jodu Marillo det går undan !!

    SvaraRadera