onsdag 19 maj 2010

Inte många dagar kvar nu

Det jobbas febrilt i huset för att så mycket som möjligt skall vara klart tills att vi flyttar in. Efter gårdagens fuktmäting fick vi som sagt var klartecken för att lägga in klinkern i badrummen så har det inte känts helt hopplöst. Huset kommer att vara någorlunda klart tills vi flyttar in, bara några små detaljer som kommer vara kvar. Det var som att en stor sten släppte från hjärtat när jag visste att vi skulle kunna bo i huset, när vi flyttar från lägenheten. Det var bara en liten detalj... I dag pratade vi med rörmockaren och det var inte säkert att de skulle hinna koppla in vattnet tills det att vi flyttar in. Tänk att alltid ska det då vara någon.. Jaha...Vi får glädjas åt annat istället.. Mycket är faktiskt snart klart och det var inte helt kört att vattnet inte kunde kopplas in innan flytten.. Så vi håller tummarna igen för att det ska hinnas!


A har i dag fortsatt med plattsättningen det är så kul när det syns att det går framåt! Allt kakel som skall vara på väggarna i lilla badrummet sitter där det ska, lite fogning som saknas. Fuktspärren på golvet är på plats och A har i dag börjat med tvättstugan. i Tvätt stugan har vi valt att ha målade väggar och klinker på golvet. Det kommer att bli super!

Lilla badrummet

Tvättstugan

J och K har också kommit till huset för att börja med att lägga in golvet. Det blir så fint det bara kan bli. Golvet i arbetsrummet är klar och när jag gick hade de börjat med köket. Jag längtar tills jag kan börja sy gardiner till alla rummen och inreda fullt ut. En hake när man flyttar till nytt hus är att många av de möbler som vi har känns lite små dassiga, Så nu vill jag har nya möbler med... Smakar det så kostar det..


Köket

Arbetsrummet

Något som jag gått och funderat och längtat länge efter är en kitchen aid köksmaskin... Får HA-begär när jag ser dem! Inte bara oerhört praktiska utan minst lika snygga. Ett plus är att de finns i så många fina färger.



Så snygga!!

1 kommentar:

  1. Köp den rosa! Har själv gott om rosa i mitt kök (bl.a ett par tjusiga sammetskuddar) och jag är SÄKER på att rosa gör matlagningen roligare.

    SvaraRadera