tisdag 2 mars 2010

Inspirationsrunda

För någon dag sedan tog vi oss en tur med bilen och åkte på inspirationsrunda. Vi hade inte bestämt något mål utan det fick bli som det blev, och det blev en hel del inspiration och ideér :) Dagens stora överraskning var en gårdsbutik som vi hittade av en slump; Lokgårdens gårdsbutik. En jättefin och mysig affär på alla sätt. Kan verkligen rekommendera er den butiken, Den är väl värd ett besök, och om ni skulle åka genom Leksand, sväng av till Häradsbygden och kika in på Lokgården. Jag är säker på att du inte kommer att bli besviken. Vi hade tur som hann in i Butiken, vi kom tio minuter innan stängningsdags, men vi blev dock kvar längre än 10min :) Det är Lena och Börje som driver Lokgården, Lena är konstnär och målar tavlorna och möblerna som finns inne på gårdsbutiken

Det fanns så mycket fint som jag vill ha till huset, tyvärr dröjer det några månader till innan vi kan flytta in, men hade vi redan bott i huset skulle vi återvända hem med en massa fina saker. Om inte annat så ska jag åka tillbaka när vi gjort oss hemmastadda i huset och det är dags att inreda med en massa fina saker. Medan vi var där passade vi på att ta lite kort på Lokgården
Dörren in till Gårdsbutiken är en av de finaste dörrar som vi sett!! Den skulle sitta som ett smäck på vårat hus. Det är Allmoge Snickerier i Leksand som gjort den och det som är lite lustigt är att jag förra året skrev ett inlägg om just Allmoge Snickerier. Redan då hade jag alltså hittat på deras fina dörrar på Internet men vad jag vet så är det på Lokgården som jag för första gången sett en av deras vackra dörrar i verkligheten, men som jag skrev i det inlägget; "smakar det så kostar det". Det hade varit jättekul att ha en så fin dörr på huset men det får bli någon annan gång. Vi tog en hel del kort inne och utanför gårdsbutiken som jag tänkte bjuda på!


Lena och Börje

Den vackra dörren




Ibland brukar P och jag ta oss En inspirationsrunda. Även innan vi påbörjade bygget av vårat hus gjorde vi det, men nu när vi bygger och verkligen har möjlighet att påverka hur vi vill att vårat hem ska se ut är det om möjligt ännu roligare, Vi tog en massa kort på fina hus och detaljer.. Även om inte allt passar på vårat hur är det kul att se vilka fina detaljer det finns på många hus. Tyvärr var inte vädret det bästa vilket gör att bilderna inte ser så jätteroliga ut, men jag tänkte visa er några fina detaljbilder. Några av bilderna är en aningens suddiga men det beror på att jag förstorat dem för att kunna få en någorlunda bra bild på just den detaljen.



Det är inte många som har kurbits ovanför fönstret eller på fönster luckorna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar