tisdag 27 oktober 2009

Smakar det så kostar det.........

Dörrar är ett annat projekt som hör till huset. Vi har valt pardörr till huset. Jag kan redan nu riktigt föreställa mig hur fint det kommer att bli.. Tänk er vid jul; det är snö ute och kallt, det hänger en granriskrans med rött snöre på vardera dörr. En gammeldags jul, en riktig Madicken jul för mig... Som med allt annat finns det en hel uppsjö av dörrar att välja mellan, och smakar det så kostar det... Än har vi inte bestämt oss... Vi funderar lite fram och tillbaka... P vill helst ha en dörr utan fönster och jag vill nog ha en med fönster tror jag, dock inte stora fönster.....

Det är fördelar och nackdelar med allt. En fördel med glaspartier på dörrarna är allt ljus som de släpper in... En väldigt stor nackdel med dem är att de inte direkt är insynsskyddade... Vi kommer trots allt att bo i en stad och vi vill inte att vem som helst ska kunna kika in... Här kommer några smakprov....




Denna dörr tycker jag är helt ljuvlig! Ett extra plus är att den är gjord i mitt kära Dalarna....





Denna dörr gillar jag skarpt, glaspartier som släpper in ljus, men ändå ser man inte "rakt in" i huset.



Till sist en heltäckt dörr. En klassisk dörr. Enkel och fin.





Vi får se vilken dörr det blir.. Det är inte bara att välja och vraka, det finns en även en budget som helst ska hålla! Med största sannolikhet kommer dörren att vara vit, det är alltid något. Håll tummarna för mig nu! Ska skrapa min Trisslott som jag köpte idag. Plötsligt händer det sägs det...







I veckan ska även konstruktionsritningen av huset påbörjas. Spännande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar