fredag 9 oktober 2009

Min blogg!

Jag vill att min blogg, ska vara praktiskt, snygg, lättläst men framför allt innehållsrik.....

Det här med innehållsrik, det kan antagligen bara jag styra... Med största sannolikhet beror innehållet på vad jag väljer att skriva om och vilka bilder jag väljer att lägga ut. Det kan i och för sig hända (och kommer förhoppningsvis att hända) att någon väljer att skriva en mycket innehållsrik kommentar.

Lättläst, ja det styr jag med, till viss del....... Det är mitt val hur jag ska uttrycka mig, jag kan välja att göra det enkelt eller svårt.... Detta är saker som jag vet att jag kan välja.......

Nu till den sak som jag inte kan styra lika lätt över.
Än......

-Layouten!



Tusan vad dålig jag är på det! Har varit in på hundratals bloggar under min tid vid datorn. Den ena bloggen snyggare än den andra. Jag vill också ha en snygg blogg! givetvis så förstår jag att det ligger en hel del jobb bakom det men det kan jag också lägga ner... Bara jag visste hur jag skulle göra. Vissa har det så städat och fint på sin sida.. Jag önskar att jag kunde ha "Etiketter" till höger som stod uppradade vacker och prydligt. Tänk vad lättläst för den som ville att att bara klicka på tex trädgård och få fram alla mina inlägga om trädgården.

Andra har radat upp "bloggar som jag följer" Somliga har ändrat teckensnitt till något som gör snirkligt vackra bokstäver och vissa har en skitsnygg personlig layout som gör hela sidan.

Det vill jag också ha, men hur gör jag? Sen räknaren kom på plats har jag haft över 1000 besökare, någon måste väl veta hur man gör?


Det skulle göra mig oerhört glad om någon ville ta sig tiden att lära mig hur man gör..... kanske lämna en liten kommentar som gör mitt bloggande mycket vackrare.

3 kommentarer:

  1. Hej,
    Jo, etiketter gör verkligen det mer lättläst. Det tycker jag också. Gå in på Anpassa, Lägg till en Gadget och klicka där på Etiketter. Sedan måste du på varje inlägg namnge en etikett, men det ser du nog. Lycka till! Hoppas det gav någon ledning.

    SvaraRadera
  2. Tusen Tack Carin! Du är en Ängel

    SvaraRadera