torsdag 15 oktober 2009

Dagdrömmar

Sitter här och slösurfar framför datorn. Är allmänt seg efter en mycket mycket tidig morgon på jobbet.... väckning kl 4,15. Zzzzzz. Tur att det är ett toppenjobb i alla fall!

Än dröjer det länge innan huset är på plats, men drömma och fantisera kostar inget! Ett ganska billigt nöje faktiskt... Desto dyrare om man ska förverkliga sina drömmar....

Hur under flera år önskat mig en riktigt fin kristallkrona, men har hela tiden sagt att den ska jag köpa en när vi bor i hus. Här hemma är det så fint som det är, inget som saknas eller eller är trasigt,men de här sakerna skulle jag vilja ha i vårat hus... (Käre P. Sucka inte nu. Önska kan jag väl få göra :-) *blink* *blink* Du vet väl hur jag är..... puss puss )

Den här kronan har jag spanat in i en Butik i Borlänge... Den är bara helt underbar...Något som inte är lika fint är priset.... 10,995 svenska riksdaler... Vet inte om jag ska avslöja vilken affär, jag hoppas nämligen att kronan hänger kvar tills den dagen som jag slår till... Något som jag däremot kan avslöja är hur den ser ut och tillverkare. Den är ännu finare i verkligenheten. Jag har tagit några kort på den själv men de ger inte kronan det fina djup som den har. Inte ens på Krebs hemsida lyckas de fånga, den mäktiga känslan över den....

En till lampa som jag tycker är hel underbar är Bergsmanskronan. Det som gör det lite extra fint för min del är att den ursprungligen kommer från Dalarna. Kulla som jag är vill jag gärna framhäva det positiva med Dalom. Att ha en sådan krona hemma inte bara för att den är fin utan också för att den har en anknytning med Dalarna skulle kännas extra speciellt! Bergsmanskronan har en enkel design men ändå är den så exklusiv.






Nu när jag ändå är inne på Dala tema måste jag skriva några rader om den vackra leksandsstolen. Det är bestämt att vi ska ha en köksö i köket och vad skulle då inte passa bättre än den här barstolen från leksandstolen ?

Den finns både i trä eller stoppad dyna. Den vita är min favorit. Ståtlig och fin!







Dagens sista Dala-föremål är dessa fina mattor från Pappelina. Dessvärre tror jag att vi måste avstå från dem trots att jag så gärna vill ha en. Har en mycket stark känsla av att våra älskade fyrfotade kommer att klösa sönder dem totalt....




Jag gillar tanken på att ha "lokalproducerade" saker hemma. Varför köpa något från Tex Kina när vi har så mycket fina produkter i vårt vackra land.. Självklart är priset avgörande till stor del, men tänk om....

2 kommentarer:

  1. Hej,
    Du undrade om badkaret och jag kanske ska svara här också. Det är från PM-hem (www.pm-hem.se). Just detta badkar tror jag inte de visar på webben. Vi åkte faktiskt dit och kollade lite och fick en stor katalog, den går kanske att beställa.

    SvaraRadera
  2. Ah på så vis, vi vill också ha ett badkar som är lite djupare och som vi båda får plats i. Är det okej om jag lånar bilden och lägger upp på min sida ?

    SvaraRadera