tisdag 9 mars 2010

Björnligan??

Idag fick vi som så många andra husbyggare har fått; vi fick ett mycket obehagligt samtal...

Det har varit inbrott på vårat husbygge. Inbrottet har skett någon gång mellan 19,00-07,00 den 8-9/3.


Jag blir så arg. Satans j***a förbannade , respektlösa, iq-befriade, j***a idioter! Vad f*n har ni för rätt att göra så här mot era medmänniskor? Jag undrar hur ni skulle känna er om ni råkade ut för samma sak?!

Som tur är har vi aldrig förvarat något av värde i huset. Även snickarna har plockat undan de flesta verktygen, men självklart skall allt som går att stjäla stjälas. Snickarnas koja har också fått sig en på hälsning. Trots att vi alla har varit försiktiga och inte lämnat värdesaker framme har det stulits saker för över 15,000 kronor. Men hörrni tjuvar, sitter ni här och läser på bloggen så kan jag avslöja en hemlis för er!

Vi har aldrig förvarat saker av värde i huset och vi kommer i framtiden inte ens att förvara så mycket som en kartong med skruvar i huset. Något mer besök av er vill vi INTE ha. I snickarnas koja kommer det inte att förvaras så mycket mer än ett par svettiga strumpor som stinker så ni får kväljningar när ni sticker in huvudet i kojan.

Oprofessionella och klantiga som ni är kan jag också berätta att vi sett att någon av er har stora fötter och att ni saknar en vante...


Jag tror på karma! Det som man strålar ut får man tusenfalt tillbaka. Det är jag helt övertygad om. Det gäller alla oavsett om man är snäll eller elak...


10 kommentarer:

  1. Men fy f-n rent ut sagt. Tänk att ingenting får vara ifred. Det är illa nog att de har stulit grejer för över 15000 kr men hoppas att de inte förstört något i alla fall. Obehagligt att de varit där och rotat.
    Man tycker ju inte att man ska vara tvungen att hålla vakt nattetid men det är tydligt att det är nödvändigt.
    Stackars er, verkligen tråkigt.

    SvaraRadera
  2. Oh fy vad pissigt..
    Har inte grannarna lagt märke till nåt??

    Hoppas ni installerar larm sen då när allt är klart..

    Gör ni det via oss *hehe* så får ni en viss rabatt sa våran gubbe som kom hit och pratade om vårat larm härom veckan..

    Kram och hoppas dom låter bli erat hus i fortsättningen..

    SvaraRadera
  3. Tråkigt för er, fruktansvärt irriterande.
    Hoppas det inte hindrar er allt för mycket, att bygget kan fortgå som planerat.

    SvaraRadera
  4. Hejsan M&P!
    Otroligt tråkigt att ni blivit bestulna!! Förbannat otäcka människor det finns!

    Nu kommer jag till delen till varför jag skriver till dig. Jag hittade din blogg (& din grannes) då jag sökte på folk som byggde hus i min stad. Jag har läst den i en månad ungefär.

    Så nu lär jag presentera mig! Jag heter Carro & jag & karln min ska bo på er gata! Det är vi som ska bygga på Persiljan 1 med början någon gång i sommar! Jag har varit där rätt mycket & kikat på vår tomt,och samtidigt sett hur otroligt fort ert hus kommer på plats! Jätteskoj att se alla framsteg!

    Ha det gött så får jag se till att presentera mig i verkligheten nästa gång! / Carro

    SvaraRadera
  5. Kan vara något för ert nya hus
    www.fasadsiffra.se

    SvaraRadera
  6. Men vad i hela helvetet? Varför gör man inbrott i ett husbygge? Man upphör aldrig att förvånas över mänsklighetens dumheter... Suck! Stackars er och stackars byggjobbarna. Hoppas skurkarna får ruttna på kåken (och att de döms vid Obygdens tingsrätt, Moahahahahahahaha!)

    SvaraRadera
  7. Jag blir helt chockad, sno från ett bygge! Fy sjutton! Hoppas att de får tag i dem!

    SvaraRadera
  8. Synd att ni har råkat ut för inbrott. Men annars ska ni veta att ni bygger i ett underbart kvarter med många härliga grannar.
    Så VARMT VÄLKOMMEN TILL KVARTERET!!!
    Vänliga hälsningar
    Jannice med familj på Pastorsgatan 7

    SvaraRadera
  9. Visst finns det konstiga människor som beter sig på detta sätt!! Tråkigt med inbrott men kul att se så många kommentarer från er.


    Frida; hoppas ni inte råkar ut för samma sak när ni bygger.. Vi lovar att kolla så mycket vi bara kan på ert hus när ni inte är där.

    Marillo; hehe får ni provision om ni säljer till oss.

    Patrik; ja du vet ju hur det känns med obehöriga på ovälkommet besök....

    Carro; kul att du hittat min blogg, kika gärna in i huset om du ser att vi är där så vi kan presentera oss ordentligt.

    Magnus: Vet inte vem du är men smart sätt att marknadsföra dig på..


    K i obygden; Döm dem hårt!

    MammaHella; kul att du kikar in på min blogg, Skulle vara jättekul att få kolla in din med.

    Mammaledig, Janice; Skönt att veta att vi kommer till ett underbart kvarter!

    SvaraRadera
  10. Ha ha Maria.. Provision ha ha. Hur kan du tro nåt sånt :-)

    Skämt åsido - vi skulle få 500 spänn ( tror ja, minns ej riktigt) om vi värvade er.. Så mycket var det väl inte att hänga i julgranen tycker jag..
    Men men många bäckar små..
    Fast i våran familj så blir det några liter mjölk så är det slut ;-)

    Änt´de härligt nu att våren troligen är här.. Och hörrni förresten vi är friska nu ;-)för tillfället iallafall ha ha..

    Kram på er..

    SvaraRadera