måndag 15 mars 2010

Då var det dags igen då....

Björnligan har gjort Comeback......





Natten till idag hade vi inbrott i huset ännu en gång.. F*n vad less jag blir på alla j***a puckon som finns ute i samhället!! F*n också, dra åt h*****e med Er!!! Det märkliga är att det finns ju inget av värde att stjäla i huset, men in ska de tydligen ändå. Även snickarnas koja har de gått in i. Bytet då....

  • En mössa
  • Tre skor (notera;inte tre par skor utan tre stycken skor)
  • Kaffe
  • Torra bullar
  • En radio


Ja man kan ju undra vad det är för Alien som varit in i huset och snokat som tydligen har tre fötter... Tidigare har jag trott att jag förstått hur människor som blivit utsatta för inbrott känner sig, men jag har nu insett att jag tidigare inte alls har förstått. Det är en väldigt obehaglig känsla att veta att någon obehörig varit in i ens hus. Nu bor vi ännu inte där och vi har som sagt var inget av värde alls i huset men tänk om vi skulle bott där och de hade gått igenom våra lådorna som skulle varit fulla med våra tillhörigheter. F*n vad respektlösa människor det finns. Usch jag skulle vilja skriva en massa fula ord om vad man skulle göra åt dessa människor, men jag har lite hyfs och behåller det för mig själv. Jag hoppas dock att bullarna var mer än torra, jag hoppas de var fulla i mögel!

Efter första inbrottet stals verktygen och i samband med att nya verktyg (som för övrigt inte förvaras i vare sig huset eller kojan) inhandlades fick snickarna med en radio. Något som jag vet att de blev glada för, vilket jag förstår. Musik underlättar! Jag kan förstå deras besvikelse när de upptäckte att radion blivit stulen. Tänk att en sån liten enkel sak som en radio så kan vare en stämningshöjare när man jobbar.

Tydligen är det vanligt med inbrott vid husbyggen. Naiv och dum som jag är skulle jag inte ens ha kommit på tanken att bli utsatt för detta brott. Jag har aldrig tidigare blivit utsatt för brott men nu på mindre än en vecka har vi haft två inbrott i huset. Det är två för mycket!

Nu finns där ett bygglarm i alla fall. Jag hoppas det skall avskräcka en hel del!
Meningen med dagens inlägg var att jag skulle skriva lite om saker som skall in i huset, samt lite inspiration, men min inspiration har försvunnit. Jag hoppas jag finner den snart!



Vanten som tjuvarna glömde förra gången

9 kommentarer:

  1. men fy fan rent ut sagt. IGEN!!!
    Jag har nog varit väldigt naiv men har inte ens tänkt på att någon skulle göra inbrott i ett ofärdigt hus.
    Jag och Micke får nog bosätta oss i husvagn utanför bygget och gå vakt i skift.

    Vad tråkigt det måste kännas. Hoppas verkloigen inte det händer en tredje gång.

    SvaraRadera
  2. Åhh vad pissigt..
    Hoppas det inte drabbar er ekonomiskt iallafall även om det är extremt trist..

    Såg en notis i tidningen om det idag men jag trodde det var hos någon granne för det stod Timjanstigen.. Men dom kanske har varit på flera ställen??

    Hoppas verkligen inte att dom kommer igen för sånt där är såå olustigt även om man har sina tillhörigheter där eller inte.. Bara tanken att dom varit in är otäckt..

    Kramen till er..

    SvaraRadera
  3. Skicka vanten till CSI så spårar de upp de jädrans elaka tjuvarna på en gång......HÅLL ER BORTA DUMMA TJUVAR!!!

    Hoppas erat bygge flyter på bra efter detta avbräck.

    SvaraRadera
  4. Hej!

    Hittade genom tips din blogg. Vi bygger på granngatan till er och hade liksom er besök av tjuvar på söndag natt.
    Du får gärna maila tillbaka till mig, är nyfiken på vad ni skaffat för bygglarm.

    Ha det bra!
    Linda
    samuelsmamma@hotmail.com

    SvaraRadera
  5. Till nästa gång (som förhoppningsvis aldrig inträffar) kan ni ju "råka" glömma kvar en och annan bulle med BTB och laxermedel i... Borde bli rätt lätt att identifiera skurkarna efter det. Blå ögonvitor och brun bak.

    SvaraRadera
  6. Förresten, vänta med att sätta in vitvaror tills ni ska flytta in. Förmodligen är det såna som skurkarna är ute efter, men det vet ni förmodligen redan.

    SvaraRadera
  7. Hej!

    Jag hittade hit för första gången idag, jag bor också i Borlänge. Kul att ni bygger hus, för oss är det än så länge en dröm, men kanske någon gång en vacker dag....

    Fy så trist med dessa människor som inte kan skilja på mitt och ditt, som inte kan göra rätt för sig utan måste göra inbrott och stjäla av andra människor! Jag förstår att du är arg och besviken! Hoppas verkligen ni slipper få sånt besök mer!!

    Om jag inte misstar mig helt så var jag och tittade på er lägenhet när den var till salu. Var det en trea på södra sidan om stan, på andra våningen? Med nytt kök? Är det den som är er så är den jätte jättefin, men den stack iväg i pris, så det bidde inget för den som jag var med.

    Kul att ha hittat hit, jag kommer gärna tillbaka och tittar in och ser hur det går för er!

    Ha det gott!
    Kram
    Mona

    SvaraRadera
  8. HEj Alla ,

    Tråkigt med inbrott men kul att ni kommenterar på min blogg. Det är alltid kul att veta vilka som läser det jag skrivit.

    Mona A;

    vad kul att du hittat bloggen, Det var våran lägenhet som du var och tittade på, tråkigt att du inte fick lägenheten om du var med och budade.. innan vi började bygga hus var vi och tittade på en hel del befintliga och några hus var vi med och budade på,men som vi inte fick. Det kändes alltid som ett nederlag när vi inte vann budgivningen, en det är någon mening med allt, även om man inte kan förstå det just då..

    Hoppas att du kikar tillbaka igen !

    SvaraRadera
  9. Hej igen, Maria!

    Åhh, det var eran lägenhet! Den är så himla fin, lyckliga den som köpte den! Och jag förstod att det skulle bli budgivning på den, för det var många som var och tittade, och den är ju som sagt hur fin som helst!!

    Vad kul att ha hittat hit till er blogg, jag tittar gärna in igen och ser hur det går för er! Vad spännande att bygga nytt, vilken dröm!

    Kram!
    Mona

    SvaraRadera