lördag 11 december 2010

Nu är det jul här i vårt hus....

Jag älskar julen.. det är en riktig höjdpunkt på vintern... Jag tycker inte att det bara måste handla om att köpa de dyraste presenterna utan förberedelserna kan vara riktigt mysiga så som julskyltning, julmarknad, lussebak, och tjej som jag är så tycker jag att det är roligt att gå i affärer och hitta de "rätta" Klapparna.

Julklappen tycker många vuxna är pengabyte, men det tycker inte jag. Jag älskar att få paket och julklappar. Det är inget som jag sticker under stolen med, men att hitta den "rätta"Klappen behöver inte kosta mycket. Bara vetskapen av att någon tänkt på mig är värt mycket. Julen kan också vara en hemskt jobbig tid för många, alla krav och prestationer som skall slås, och för att inte glömma de ensamma...


Nu är det äntligen jul i vårt hus i alla fall...
Stjärnorna och stakarna är på plats,

Julgardinerna uppe,kransen hänger på dörren

och lussekatterna bakade.

Saffran luktar så underbart, det är verkligen Jul för mig! Ute är det Kallt och snön glimmar. Här inne eldar vi, lyssnar på julmusik och myser!

2 kommentarer:

  1. Gottfrid är helt fashinerad av garagefönstret "det är lila i Majias garage"! Säger han :)

    SvaraRadera
  2. Ååååh vad mysigt ni har det! Hoppas jag kan kika förbi i helgen. Har sett fram emot att få se ditt julpynt hela hösten (vet att du är rätt så jäkla bra på det). En annan har just burit hem granen hela vägen från Ica (1 km), Den står just nu på balkongen och väntar till dagen J. Är så trött i armarna att jag inte ens orkar lyfta ett glas vatten. Tips från coachen---> skjutsa granen i bil. ;)

    SvaraRadera