torsdag 21 januari 2010

Kojan m.m

Det har varit dåligt på bloggfronten på sistone... Det har hänt saker på tomten men det är jag som jobbat hela tiden. Jag har bara hunnit åka till tomten och kollat en endaste dag, men P har varit där mer. Själv har jag varit inne i ett jobbmaraton känns det som, Har bara jobbat och sovit.

Ni som känner mig vet att jag jobbar alla möjliga tider på dygnet, kors och tvärs, hitan och ditan.. Ni som inte känner mig; Så kan jag berätta att konstigare tider än vad jag jobbar är det inte många som gör... Längden på skiften varierar också, allt från 3 timmar till 28 timmar. Men jag trivs. Det känns inte som att jag kan ha ett bättre jobb!

Under den tiden som Mockfjärds schakt har varit där och "grejat" har vi självklart varit där och kollat men varje gång som vi varit där har de inte varit några gubbar på tomten... Bara en bil som stått där och puttrat på tomgång men när vi smällt i dörrarna på bilen har det rört på sig....


Tammetusan så sitter de och häckar i kojan hela tiden känns det som... Det spelar ingen roll vilken tid som vi har varit där. Även fast de är hantverkare trodde jag att de hade typ 9 fika lunch vid 11 eller liknande men de verkar vara ombytliga av sig...



Kojan



Jag vet inte hur lång tid det tar att göra en grund men det känns som att vår tagit allt för lång tid. Idag har rörmokaren varit där och i morgon skall grunden gjutas! Men idag när jag var på jobbet ringde P och sa:

"Jag har varit ut på tomten och tittat på grunden men det ligger ju ingen värmeslinga i garaget!"

Eftersom vi har garaget och huset ihop byggt så har vi valt att även ha slinga i garaget istället för radiatorer. Men slingan i garaget var alltså inte utlagd.. SUCK! I vårat hem så är det jag som tar konflikterna. Det är jag som är hetlevrad det är jag som ringer alla samtal när det inte går som det ska . Det är jag som reklamerar varor som är trasiga och det är jag som ringer Mockfjärds schakt när de inte gör som de ska... Med andra ord är det jag som är Satkärringen i hushållet.

Kan bara föreställa mig hur jobbigt det skulle bli att göra om grunden när den väl var gjuten, vilken mardröm att börja bila i en nygjuten grund! Nu ska i alla fall värmeslingan som saknas i garaget läggas ut i morgon på morgonen. Puh att vi såg det i tid! Som vanligt jobbar jag hela dagen i morgon börjar tidigt och slutar sent så tyvärr kan jag inte vara med när de gjuter, men P är ledig och har tänkt att spendera hela dagen där... Om ni har tur och jag inte är allt för trött i morgon och inget annat har hänt, kommer det kanske ut bilder på en färdig gjuten grund i morgon. Varje gång som jag varit ut till grunden har jag reagerat på att den ser så liten ut.. har de verkligen mätt upp rätt?? Plattan ska vara 221kvm men det känns inte ens som 100kvm. När jag frågade om de verkligen har mätt rätt sa det att nästan alla som ser plattan innan huset är på tycker att den ser liten ut. Skönt att höra att det är fler än jag som ser illa :)

En annan skojig sak som hände i dag var att P s arbetskollega ringde och berättade att de köpt en av granntomterna till oss.. Även de bloggar och deras blogg hittar du här.

Här nedan kommer det lite bilder från arbetet och utvecklingen men grunden.







Ett slags värmeaggregat tinar upp marken så plintarna till altanen och farstun kan sättas i marken


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar