tisdag 5 januari 2010

I dag...

För precis ett år sedan satt vi i bilen det var kallt ute,



men varmare skulle det bli! Några timmar senare var det så varmt att vi kunde gå barfota!

























Gulligaste elefant ungen








Vi var nämligen på väg till Arlanda för att flyga till Thailand. Underbara underbara Thailand, Ett paradis på jorden !



Åh som jag längtar tillbaka.... Jag skulle kunna flytta dit om det bara var möjligt! Jag gillar inte vintern alls, usch för snö och kyla, varannandags väder är pest. Det går väl an nu när det är så här som det är nu. Kallt hela tiden och snö på backen men ändå.. Jag får ont i magen och huvudet av kylan. brr I det här livet ska jag njuta och må så bra som jag bara kan i Vackra Sverige! Jag är glad att jag är en svensk kvinna och att jag lever och verkar i Sverige, Jag är Glad över mitt liv här, Jag är glad över att vi har möjligheten att bygga hus. Det är en av våra drömmar som håller på att gå i uppfyllelse, men i nästa liv, ja då tror jag att jag ska önska mig att bo i ett varmare land med samma standard och jämnlikhet som i Sverige. Någon som har något bra förslag på land ??



För ett år sedan idag var det också P s födelsedag och eftersom han fyller år en gång om året är det alltså dags i dag igen. Även detta år fyller han endast en gång, dock jämt.... alltså en nolla bakom första siffran...




Det är kallt i år med...






men nu äntligen har bygget av grunden kommit i gång!!



den som väntar på något gott... uppdatering kommer förhoppningsvis i morgon. Nu lär jag fixa till mig. Eftersom vi har ett födelsedagsbarn här hemma ska vi ut och äta lite gott.

1 kommentar:

  1. Å så härligt med Thailand. Har aldrig varit där, men förra hösten var vi tre veckor i Egypten. Det var livet det... sol, sol, sol...

    Emma

    SvaraRadera