tisdag 29 maj 2012

Mellan hägg och syren

Har skomakaren semester. Det blir nog en kort semester i år. "Nyss" började häggen blomma, förresten så blommar den fortfarande men nu blommar också syrenen. Hur länge sedan nyss var vågar jag inte ens tänka på. Tyckte det var i går som jag plockade en bukett med syrener och ställde på bordet men när jag tänker efter så var det förra måndagen alltså över en vecka sedan.. Det doftar ljuvligt, Nu har syrenen dock hamnat på komposten och istället står där en bukett Liljekonvaljer. Våren är allt underbar!

Fortfarande så har vi datakrångel här på Kumminstigen. Den gamla datorn,  ja den är så gammal att jag inte kan ladda över bilderna från kameran, och den nya är fortfarande på reparation, Hur lång tid det nu kan ta.... Så de enda bilderna  som jag kan få över till datorn är de som jag tar med mobilen och skickar till mailen.. Hur gjorde man förr i tiden utan datorer ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar