söndag 28 augusti 2011

Skördetider


Tyvärr har vi inte så mycket ätbart att skörda här på Kumminstigen men jag brukar plocka blommor och ställa in för att få lite hemtrevligt. Luktärtorna som jag sått har verkligen vuxit till sig. Jag har planterat två krukor. En i blå-lila toner och till den andra i köpte jag en påse med blandade färger. Knäppt nog så kommer jag jämt på att jag ska ta kort efter att jag plockat av blommorna, men lite blommor är det kvar i alla fall. Luktärtorna har verkligen vuxit till sig, båda är närmare två meter höga. Dessvärre så är vinden väldigt förtjust i höga växter så de har blåst ikull några gånger och tyvärr har de blivit lite gula mot krukan. Jag misstänker att de önskar sig lite mer jord. Till Nästa år så ska jag lägga stenar i botten så blommorna får står på sin plats ifred och jorden får vara kvar i krukan,Men trots deras önskan om lite mer jord så växer de fortfarande så det knakar...




2 kommentarer: