lördag 13 november 2010

Nästa projekt

Här är ligger nästa projekt och väntar på att bli......

En Altan!

Åh vad jag längtar tills Altanen är klar, det är sommar och vi kan sitta ute och njuta av solen.. Jag har skrivit det tidigare men det tål att sägas igen... Vintern är inget för mig, inte nog med att det är kallt en massa andra dåliga saker kommer med... Fast det är klart. Snön ljusar upp och det blir finare ute i stället för en brun mark och kala träd...I morse satte vi igång tidigt,, en aningens seg måste jag erkänna att jag var för fredags kvällen spenderades här hemma och C och T kom förbi och vi alla fyra fick sällskap av SUPER MARIO. P och grabbarna höll i gång hela och slet hela dagen. Under veckan har vi börjat att gräva hålen för några av plintarna men idag skulle de alla ner i marken, plintarna skulle vägas och mätas in och hålen skulle fyllas.


I botten av hålet ställde vi ner en stor platta och sen plinten ovan på den.

Det är inte någon liten veranda vi har valt att bygga..... Totalt blir den på 90kvm.. Helt ofattbart när jag tänker på det.... Vår veranda kommer att bli större än vad lägenheten som vi bodde i tidigare. Vi hann långt idag men än är det en hel del kvar.... När grabbarna åkte hem hade vi nästan gjort klar hela regeln så imorgon blir det till att fortsätta att regla och sen skruva fast trallen. Under tiden som vi var ute och grejade kom T förbi och undrade om vi ville komma över till dem på grillad korv... Perfekt avslut på en lång dag. Det blev en Grillkväll i snön.


Snart har vi grannar framför oss också. Det ska bli spännande!



nu är det dags att avrunda här på bloggen. P har redan gått och lagt sig, slut efter dagen som varit, Själv ska jag se Så mycket bättre, Det är verkligen så mycket bättre än många program som visas på tv.. Grämer mig lite över att jag missade avsnittet när Tomas Di Levas låtar tolkades, för han gillar jag skarpt.. En skön kille som vågar gå sin egen väg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar