fredag 9 juli 2010

Målning pågår

Det har inte varit särskilt mycket bloggande på sistone. Dels har vi haft lite datahaveri men det är löst nu, Däremot har Borlänge Energi fortfarande inte blåst in fibern, Det är nu juli och det skulle påbörjas i maj i vårat område,. GRRRRR. vad irriterade jag blir, Personen som är ansvarig för det hela svarar inte ens i telefonen trots att han finns på kontoret, mycket dålig stil!!! Dessvärre så finns det ingen annan leverantör att välja på i detta skede, så det enda vi kan göra är att vänta och vänta.


Vi har påbörjat ett till stort projekt på huset. Nämligen målningen.. det känns som ett evighets projekt, Jag vet inte hur många veckor som vi har hållit på, jag har helt tappat räkningen men många är det, P har gjort det mesta eftersom han har haft några lediga dagar.Klar är iallfall att det tar en väldigt långtid. De är i och för sig inte så konstigt: De dagarna som P har varit ledig har han jobbat på som en tok och när jag har kommit hem från jobbet har vi fortsatt. Det är inte allt för snabbt gjort att måla ett hus samtidigt som vi båda jobbar Heltid. Jag börjar dock skymta slutet! Så här långt har vi gjort av med 190liter färg. Färgen som vi målat med är Alcro Bestå. Valet föll på den eftersom den i flera tester fått topp placeringar och goda omdömen. Så nu räknar vi med att slippa måla huset på många många år.



1 kommentar:

  1. Halloj igen!

    Jag tycker huset såg väldigt fint ut! Snart är ni i mål & kan njuta!
    Ha det gött så ses & hörs vi snart igen!

    SvaraRadera