lördag 10 juli 2010

Kotte

Vi har fått inneboende här på Kumminstigen.

En liten igelkottsunge. Den bor under våran farstu. När katterna har varit ute och svansat har de hela tiden krypit under farstun, nu förstår vi varför. De har så klart sett kotten före oss. Antagligen har den bott där ett tag utan att vi sett den. Det verkar som att den har kommit i från mamman för den är jättehungrig, den har ätit en hel del kattmat så jag är faktiskt lite orolig att den ska få ont i magen. Har sagt till mig själv att den ska inte få så mycket mat, men när jag ser hur hungrig Kotte är så är det klart att den ska få lite mer. Ingen av oss är någon expert på igelkottar, men vi ska göra vårat bästa för att ta väl hand om den, Har googlat lite och tydligen är torrfoder för katter bra att ge den, Helst ska det vara light och det kunde inte passa bättre för vi har en kattdam här hemma som har lite svårt att hålla figuren och som äter just light torrfoder. Nu under dagen har Kotte fått mjukmat och jag kan lova att det smackas för fullt. Svärmor säger att Igelkottar är ett lyckodjur som kommer att föra mycket lycka med sig, och det tackar vi för. För, för lite lycka kan man aldrig få!!





1 kommentar:

  1. Ååååååh vilken fin kotte! Så söt att jag får tandvärk. Verkar som att han/hon trivs bra hos er för han/hon ser väldigt nöjd ut (inte undra på det, kotten äter ju på finporslin). Kul med lite nya inlägg iaf. Täntke komma förbi och kika på huset nästa gång jag är i krokarna om jag får. Ha det bäst!

    SvaraRadera